sobota, 21 października 2017

Spacer

O tym, że ruch pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie każdy jednak ma predyspozycje i chęci aby codziennie męczyć s na siłowni albo podczas biegania czy jazdy na rowerze. Co zrobić gdy z jakiegoś powodu nie możemy uprawiać bardziej zaawansowanej formy ruchu? Codziennie wybrać się na spacer. Ta pozornie niewymagająca dużego wysiłku aktywność fizyczna to świetny sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji do późnego wieku. Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, kondycji czy stanu zdrowia. Regularny i energiczny spacer jest nie do przecenienia dla naszego zdrowia, sylwetki i samopoczucia. Jest doskonałym sposobem na dostarczenie organizmowi większej dawki tlenu co usprawnia pracę serca, układu oddechowego i nerwowego. Jest też świetnym sposobem na wzmocnienie odporności, podkręcenie metabolizmu i polepszenia samopoczucia - gdyż podczas spaceru (tak jak przy każdej umiarkowanej aktywności fizycznej) uwalniane są endorfiny i serotonina czyli tak zwany hormon szczęścia. 

Spacer pomaga spalić kalorie. Naukowcy podają, że godzinny spacer w tempie 3 kilometrów na godzinę pozwoli stracić około 250 kcal, w tempie 5 kilometrów na godzinę około 340 kcal, a w tempie 7 kilometrów na godzinę nawet 430 kcal. Ponadto stabilizuje ciśnienie krwi i poprawia jej jakość. Poprawia wchłanianie wapnia. Spacer w słoneczny dzień powoduje większe wydzielanie w organizmie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji.  

W rekreacji ruchowej ważna jest systematyczność. Najlepsze efekty dla zdrowia i samopoczucia osiągniemy spacerując codziennie i odpowiednio intensywnie do naszej kondycji. Zaczynamy powoli, od małych dystansów i systematycznie zwiększamy liczbę kroków. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia potrzebujemy 10 tysięcy kroków dziennie.

Do chodzenia nie trzeba się specjalnie przygotowywać, jednak istnieje kilka sposobów na to, aby spacer był jak najbardziej przyjemny i przyniósł jak najlepsze efekty:

najważniejsze są buty na elastycznej podeszwie i niekrępujący ruchów strój (niekoniecznie sportowy)
spacer rozpoczynamy nie wcześniej niż dwie godziny po jedzeniu, rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
wdychamy powietrze nosem i wydychamy ustami
nawet jeśli spacerujemy w grupie, nie rozmawiamy
przez całą drogę staramy się utrzymać wyprostowane plecy i rozluźnione mięśnie barków oraz utrzymujemy (w miarę możliwości) energiczne tempo, bez zbędnych przerw i postojów
spacer kończymy również rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
najwcześniejszy posiłek  możemy spożyć około godziny po wysiłku


Chodzenie to jeden ze sposobów na odmłodzenie organizmu nawet o kilkanaście lat, pod warunkiem, że będziemy robić to codziennie, w szybkim tempie, nie krócej niż pół godzinny dziennie przez najbliższe ... kilka lat. Można spacerować samemu lub z przyjaciółmi.  To czynność, którą łatwo można łączyć z innymi aktywnościami. To dobry sposób na zwiedzanie i odkrywanie swojego miasta, spacer po parku czy lesie jest świetnym sposobem na obcowanie z naturą. Podczas spaceru można powtarzać słówka,  słuchać audiobooka, ulubionej muzyki czy snuć plany na przyszłość. Wszystko zależy od naszych potrzeb i  nastroju.

środa, 18 października 2017

Groszki

Inspiracje z wybiegów (fot. East News)

Romantyczne groszki chyba zawsze kojarzyć się będą ze stylem pin – up, Brigitte Bardot i Ditą von Teese. Dzięki nim nawet zwykły T-shirt czy bejsbolówka są bardzo kobiece. To motyw, który często przewija się przez kolejne kolekcje, a elegancji może dodać im zawsze modna kolorystyka Black & White i nieoczywiste połączenia na przykład z paskami czy cętkami. Jeśli chodzi o kolory to pięknie wyglądają też kombinacje czerwone, granatowe i beżowe.
 
Dorothy Perkins, Quiosque.pl, ModBis.pl

Obok groszków nie można przejść obojętnie – albo je kochamy albo wprost przeciwnie, ale zawsze można stworzyć z nich piękne zestawy nie tylko w stylu vintage. Wnoszą nieco fantazji do codziennego stroju.
 
Bonprix.pl, Zalando.pl

Groszki, wzór nieco infantylny, ale za to niezwykle dziewczęcy i odmładzający jest dla kobiet w każdym wieku. Kobiety szczupłe i o drobnej budowie ciała powinny wybierać groszki małe i  średniej wielkości. Panie o masywniejszej budowie lepiej wyglądają w groszkach dużych.
 
Mammas & Papas, Marks & Spencer

Sukienka w groszki nadaje się prawie na każdą okazję. Można w niej pójść do pracy, na kolację, do kina lub spacer. Wszystko zależy od dodatków jakie do niej dobierzemy.

sukienka - vintage

Lightinthebox.com, Vivien of Holloway, Lightinthebox.com