niedziela, 29 września 2019

DIY - Perły


Nie wiadomo skąd się wziął w Polsce przesąd, że perły przynoszą pecha, łzy i smutek. Od najdawniejszych czasów - podobnie jak złoto czy diamenty - były uznawane za jeden z najcenniejszych klejnotów. Służyły do tworzenia pięknej biżuterii, ozdabiania wytwornych sukien ślubnych, szat władców, arystokracji i bogatej szlachty oraz przedmiotów użytkowych i liturgicznych. Uznawane za symbol prestiżu – ich posiadanie kojarzyło się z bogactwem i wysoką pozycją w społeczeństwie.

niedziela, 22 września 2019

Nie musisz ćwiczyć żeby być w formie

O tym, że ruch pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie każdy jednak ma predyspozycje i chęci aby codziennie męczyć się na siłowni albo podczas biegania czy jazdy na rowerze. Co zrobić gdy z jakiegoś powodu nie możemy uprawiać bardziej zaawansowanej formy ruchu? Codziennie wybrać się na spacer. Ta pozornie niewymagająca dużego wysiłku aktywność fizyczna to świetny sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji do późnego wieku. Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, kondycji czy stanu zdrowia. 

Regularny i energiczny spacer jest nie do przecenienia dla naszego zdrowia, sylwetki i samopoczucia. Jest doskonałym sposobem na dostarczenie organizmowi większej dawki tlenu co usprawnia pracę serca, układu oddechowego i nerwowego. Jest też świetnym sposobem na wzmocnienie odporności, podkręcenie metabolizmu i polepszenia samopoczucia - gdyż podczas spaceru (tak jak przy każdej umiarkowanej aktywności fizycznej) uwalniane są endorfiny i serotonina czyli tak zwany hormon szczęścia.

Spacer pomaga spalić kalorie. Naukowcy podają, że godzinny spacer w tempie 3 kilometrów na godzinę pozwoli stracić około 250 kcal, w tempie 5 kilometrów na godzinę około 340 kcal, a w tempie 7 kilometrów na godzinę nawet 430 kcal. Ponadto stabilizuje ciśnienie krwi i poprawia jej jakość. Poprawia wchłanianie wapnia. Spacer w słoneczny dzień powoduje większe wydzielanie w organizmie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji.
 
W rekreacji ruchowej ważna jest systematyczność. Najlepsze efekty dla zdrowia i samopoczucia osiągniemy spacerując codziennie i odpowiednio intensywnie do naszej kondycji. Zaczynamy powoli, od małych dystansów i systematycznie zwiększamy liczbę kroków. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia potrzebujemy 10 tysięcy kroków dziennie.
 
Do chodzenia nie trzeba się specjalnie przygotowywać, jednak istnieje kilka sposobów na to, aby spacer był jak najbardziej przyjemny i przyniósł jak najlepsze efekty:

najważniejsze są buty na elastycznej podeszwie i niekrępujący ruchów strój (niekoniecznie sportowy)
spacer rozpoczynamy nie wcześniej niż dwie godziny po jedzeniu, rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
wdychamy powietrze nosem i wydychamy ustami
nawet jeśli spacerujemy w grupie, nie rozmawiamy
przez całą drogę staramy się utrzymać wyprostowane plecy i rozluźnione mięśnie barków oraz utrzymujemy (w miarę możliwości) energiczne tempo, bez zbędnych przerw i postojów
spacer kończymy również rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
najwcześniejszy posiłek  możemy spożyć około godziny po wysiłku


Chodzenie to jeden ze sposobów na odmłodzenie organizmu nawet o kilkanaście lat, pod warunkiem, że będziemy robić to codziennie, w szybkim tempie, nie krócej niż pół godzinny dziennie przez najbliższe ... kilka lat. Można spacerować samemu lub z przyjaciółmi.  To czynność, którą łatwo można łączyć z innymi aktywnościami. To dobry sposób na zwiedzanie i odkrywanie swojego miasta, spacer po parku czy lesie jest świetnym sposobem na obcowanie z naturą. Podczas spaceru można powtarzać słówka,  słuchać audiobooka, ulubionej muzyki czy snuć plany na przyszłość. Wszystko zależy od naszych potrzeb i  nastroju.

niedziela, 15 września 2019

DIY - Naszyjnik z lnianego sznurka

Witam serdecznie i zapraszam na kolejny post :) Dzisiaj kilka słów o biżuterii i własnoręcznie wykonanym naszyjniku, który chciałyście zobaczyć z bliska. Naszyjnik wykonany jest z masy perłowej, koralików drewnianych i lnianego sznurka.


Tworzenie biżuterii jest jedną z moich pasji. Staram się, aby moja biżuteria była ciekawa, niebanalna, wykonana z naturalnych półfabrykatów, na przykład ze sznurka, skóry, koralików drewnianych, bursztynu, korala, pereł, kolorowych kamieni i srebra. Lubię też łączyć nowoczesne elementy z autentycznymi elementami starej biżuterii, lub egzotycznej przywiezionej z podróży. Biżuteria jest jednym z ważniejszych elementów podkreślających osobowość i charakter kobiety. Czasem jeden ciekawy wisior lub bransoletka tworzą cały strój. Nosząc biżuterię dajemy sygnał, że czujemy się pewnie i kobieco :)

sobota, 7 września 2019

Uzależnione od piękna

Polki najczęściej wśród Europejek poprawiają urodę. Zaciągają kredyty, pozbywają się oszczędności, latami nie wyjeżdżają na wakacje, żeby mieć na nowe policzki, usta, biust - czytamy w Claudii. Poprawiają je w nieskończoność, bo wciąż nie widzą idealnego efektu. Co roku ponad pół miliona Polek korzysta z usług gabinetów medycyny estetycznej i chirurgii plastycznej. Szacuje się, że już co czwarta z nich jest uzależniona od upiększania. 87 procent Polek nie lubi swojego wyglądu. Za najbrzydsze uważają się te najmłodsze, między 16 a 25 rokiem życia. Silne niezadowolenie ze swojego wyglądu, może współwystępować z depresją i zaburzeniami lękowymi. Często takie osoby mają bardzo niską samoocenę, mogą myśleć, że nie zasługują na miłość. Gdy mają poddać się operacji, odczuwają zadowolenie, ale trwa to krótko, poddają się więc kolejnej ingerencji w ciało.
 
Spuchnięte policzki, usztywniona twarz, uśmiech Jokera ... Jeśli przesadzisz z botoksem, po trzech latach nie poznasz swojej twarzy. Wszystko dlatego, że nieuruchomione mięśnie zaczynają źle pracować. Trzeba szczególnie uważać na ostrzykiwanie poziomych zmarszczek czoła - ostrzegają lekarze, bo tu umiejscowione są jedyne mięśnie unoszące nasze łuki brwiowe. Jeśli bez umiaru będziemy je ostrzykiwać, skończy się to poważnym problemem z opadaniem powiek. Jeśli zaś przesadzi się z toksyną botulinową w okolicy tak zwanych kurzych łapek, to skóra pod oczami zwiotczeje, bo nie będzie miało co ją trzymać. Uzależnienie od wypełniania policzków czy ust kwasem hialuronowym grozi powstaniem nierówności na skórze, bruzd i zatraceniem proporcji twarzy.


Korzystanie z dobrodziejstw medycyny estetycznej ma wielu sympatyków, jak i przeciwników. Kwas hialuronowy czy toksyna botulinowa jest czymś naturalnym, a nawet powszechnym w walce z upływem czasu. Są to zabiegi  bezpieczne dla organizmu, a efekty niemal zachwycające. Ich utrzymanie zależy głównie od mimiki twarzy. Czas działania jest zawsze krótszy w regionach twarzy najintensywniej "używanych" (kąciki oczu, czoło). Zadaniem botoksu jest unieruchomienie skóry. Nie uczyni ją ani ładniejszą ani bardziej jędrną. Nie działa odmładzająco i nie zwalnia z obowiązku dbania o jędrność skóry ...

poniedziałek, 2 września 2019

DIY - Bransoletka z koralików powlekanych


Szklane koraliki powlekane, to bardzo popularny element ozdobny, wykorzystywany do tworzenia biżuterii. Produkowane w różnych barwach i odcieniach świetnie sprawdzają się do tworzenia kolorowych bransoletek jedno czy na zasadzie kontrastu wielokolorowych. Rzadko używam sztuczne i metalowe elementy do tworzenia biżuterii. Lubię naturalne kamienie i srebro. Ale skusiłam się. Ten delikatny odcień żółtego fajnie komponuje się z letnimi stylizacjami.