niedziela, 29 października 2017

Kratka

Jason Wu, Burberry, Vetements, Balenciaga, Chanel (fot. East News, kolaż Lamode.info)

Kratka nie jest nowością w modzie. To stary klasyczny brytyjski wzór, który powraca co sezon.  W tym sezonie doczekał się kilkunastu wersji. Projektanci zaproponowali nam noszenie kraty zarówno na marynarkach i spodniach oraz kostiumach, kamizelkach, sukienkach i płaszczach. Bezsprzecznie króluje klasyczna krata Księcia Walii i jej odważne modyfikacje.

1.Płaszcz - Esprit, 2.Szal - Novamoda.pl, 3.Rękawiczki - Carry, 4.Nerka -  Pakamera.pl, 5.Spódnica - Taranko, 6.Spodnie - New Look, 7.Buty -  Mellow Yellow Paris (kolaż: snobka.pl)

Jak nosić kratkę? Na pewno warto zainwestować w klasyczne spodnie. Świetnie sprawdzą się w chłodniejsze dni. Podobnie sukienka z tweedu lub klasyczny żakiet. Kratka pasuje do wielu stylizacji. Komponuje się prawie z każdym kolorem i wzorem.

Propozycje dla panów na wiosnę - lato 2014/15: Gucci, Raf Simons, Etro, Luis Vuiton (fot. East News, kolaż Lamode.info)

(fot. East News)


sweter, buty - New Look
spódnica, torebka - Atmosphere
kapelusz - H&M

sobota, 21 października 2017

Spacer

O tym, że ruch pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać. Nie każdy jednak ma predyspozycje i chęci aby codziennie męczyć s na siłowni albo podczas biegania czy jazdy na rowerze. Co zrobić gdy z jakiegoś powodu nie możemy uprawiać bardziej zaawansowanej formy ruchu? Codziennie wybrać się na spacer. Ta pozornie niewymagająca dużego wysiłku aktywność fizyczna to świetny sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji do późnego wieku. Największą zaletą spacerowania jest to, że nie ma ograniczeń co do wieku, kondycji czy stanu zdrowia. Regularny i energiczny spacer jest nie do przecenienia dla naszego zdrowia, sylwetki i samopoczucia. Jest doskonałym sposobem na dostarczenie organizmowi większej dawki tlenu co usprawnia pracę serca, układu oddechowego i nerwowego. Jest też świetnym sposobem na wzmocnienie odporności, podkręcenie metabolizmu i polepszenia samopoczucia - gdyż podczas spaceru (tak jak przy każdej umiarkowanej aktywności fizycznej) uwalniane są endorfiny i serotonina czyli tak zwany hormon szczęścia.

Spacer pomaga spalić kalorie. Naukowcy podają, że godzinny spacer w tempie 3 kilometrów na godzinę pozwoli stracić około 250 kcal, w tempie 5 kilometrów na godzinę około 340 kcal, a w tempie 7 kilometrów na godzinę nawet 430 kcal. Ponadto stabilizuje ciśnienie krwi i poprawia jej jakość. Poprawia wchłanianie wapnia. Spacer w słoneczny dzień powoduje większe wydzielanie w organizmie witaminy D, która pomaga zachować kości i zęby w dobrej kondycji.

W rekreacji ruchowej ważna jest systematyczność. Najlepsze efekty dla zdrowia i samopoczucia osiągniemy spacerując codziennie i odpowiednio intensywnie do naszej kondycji. Zaczynamy powoli, od małych dystansów i systematycznie zwiększamy liczbę kroków. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) do utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia potrzebujemy 10 tysięcy kroków dziennie.

Do chodzenia nie trzeba się specjalnie przygotowywać, jednak istnieje kilka sposobów na to, aby spacer był jak najbardziej przyjemny i przyniósł jak najlepsze efekty:

najważniejsze są buty na elastycznej podeszwie i niekrępujący ruchów strój (niekoniecznie sportowy)
spacer rozpoczynamy nie wcześniej niż dwie godziny po jedzeniu, rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
wdychamy powietrze nosem i wydychamy ustami
nawet jeśli spacerujemy w grupie, nie rozmawiamy
przez całą drogę staramy się utrzymać wyprostowane plecy i rozluźnione mięśnie barków oraz utrzymujemy (w miarę możliwości) energiczne tempo, bez zbędnych przerw i postojów
spacer kończymy również rozluźniającymi ćwiczeniami oddechowymi
najwcześniejszy posiłek  możemy spożyć około godziny po wysiłku


Chodzenie to jeden ze sposobów na odmłodzenie organizmu nawet o kilkanaście lat, pod warunkiem, że będziemy robić to codziennie, w szybkim tempie, nie krócej niż pół godzinny dziennie przez najbliższe ... kilka lat. Można spacerować samemu lub z przyjaciółmi.  To czynność, którą łatwo można łączyć z innymi aktywnościami. To dobry sposób na zwiedzanie i odkrywanie swojego miasta, spacer po parku czy lesie jest świetnym sposobem na obcowanie z naturą. Podczas spaceru można powtarzać słówka,  słuchać audiobooka, ulubionej muzyki czy snuć plany na przyszłość. Wszystko zależy od naszych potrzeb i  nastroju.

środa, 18 października 2017

Groszki

Inspiracje z wybiegów (fot. East News)

Romantyczne groszki chyba zawsze kojarzyć się będą ze stylem pin – up, Brigitte Bardot i Ditą von Teese. Dzięki nim nawet zwykły T-shirt czy bejsbolówka są bardzo kobiece. To motyw, który często przewija się przez kolejne kolekcje, a elegancji może dodać im zawsze modna kolorystyka Black & White i nieoczywiste połączenia na przykład z paskami czy cętkami. Jeśli chodzi o kolory to pięknie wyglądają też kombinacje czerwone, granatowe i beżowe.

Dorothy Perkins, Quiosque.pl, ModBis.pl

Obok groszków nie można przejść obojętnie – albo je kochamy albo wprost przeciwnie, ale zawsze można stworzyć z nich piękne zestawy nie tylko w stylu vintage. Wnoszą nieco fantazji do codziennego stroju.

Bonprix.pl, Zalando.pl

Groszki, wzór nieco infantylny, ale za to niezwykle dziewczęcy i odmładzający jest dla kobiet w każdym wieku. Kobiety szczupłe i o drobnej budowie ciała powinny wybierać groszki małe i  średniej wielkości. Panie o masywniejszej budowie lepiej wyglądają w groszkach dużych.

Mammas & Papas, Marks & Spencer

Sukienka w groszki nadaje się prawie na każdą okazję. Można w niej pójść do pracy, na kolację, do kina lub spacer. Wszystko zależy od dodatków jakie do niej dobierzemy.

sukienka - vintage

Lightinthebox.com, Vivien of Holloway, Lightinthebox.com

środa, 11 października 2017

Biżuteria

Biżuteria jest jednym z ważnych elementów podkreślających styl, osobowość i charakter kobiety. Ciekawa biżuteria działa jak magnez. Jest idealnym sposobem na dopełnienie każdej stylizacji. Czasem oryginalny wisior lub bransoletka tworzą cały strój. Nosząc biżuterię, dajemy sygnał, że czujemy się pewnie i kobieco.


Jak dobierać biżuterię, aby podkreślić naturalne piękno?

Noszenie odpowiednich kolorów sprawia, że stajemy się atrakcyjne i pewne siebie. Nabieramy energii z kolorów nam przypisanych. Warto wiedzieć jaka kolorystyka jest dla nas właściwa - zobacz: Typy kolorystyczne  

Wiosna wygląda pięknie w żółtym złocie oraz w ciepłych odcieniach kamieni, bursztynu i pereł. 

Lato świetnie prezentuje się w srebrze, w białym złocie, platynie, w chłodnych barwach, w błękitach czy fiolecie. 

Jesień to ciepły typ kolorystyczny i w takich kolorach wygląda najlepiej: stare i nowe złoto, zielone, czerwone, żółte i pomarańczowe kamienie. 

Zima dobrze wygląda w chłodnych, nienaturalnych barwach. Odpowiednie dla niej będzie srebro i ciemne szlachetne kamienie oraz butelkowa zieleń, purpura, odcienie czerwonego wina, cytrynowy żółty.

Biżuterię należy dobierać do kształtu twarzy, sylwetki oraz wieku: 
Dla kobiet szczupłych, o drobnej budowie ciała zalecana jest delikatna biżuteria. 
Panie o pełnych kształtach będą dobrze wyglądały w masywniejszej biżuterii, niezbyt rzucającej się w oczy. 
Przy krótkiej szyi należy wystrzegać się naszyjników typu obroża. 
Przy obfitym biuście należy zrezygnować z naszyjników dodatkowo eksponujących biust. Najlepiej gdy naszyjnik kończy się w połowie mostka. 
Gdy Twoja twarz jest okrągła, powinnaś unikać kolczyków okrągłych i dużych kul. Odpowiednie dla Ciebie będą długie kolczyki oraz kolczyki w kształcie łezki. 
Gdy Twoja twarz jest owalna, możesz sobie pozwolić na różne długości i  kształty. 
Przy twarzy kwadratowej zalecane są kolczyki okrągłe, owalne, wąskie i długie. Unikaj geometrycznych kształtów. 
Twarz trójkątna najlepiej wygląda w kształtach owalnych i okrągłych. Kolczyki powinny być szersze u dołu i węższe u góry.

środa, 4 października 2017

Życie jest bezcennym darem

Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Stanowi około 20 proc. wszystkich zachorowań na nowotwory złośliwe u Polek. To ponad 17 tys. nowych zachorowań w ciągu roku. To ponad 5 tys. zgonów. Ryzyko zachorowania wzrasta po 50 roku życia.

Najważniejszym czynnikiem w istotny sposób wpływającym na wyniki leczenia jest wykrycie nowotworu w jak najwcześniejszym stadium rozwoju. Dla kobiet starszych najlepszą metodą, w znacznym stopniu umożliwiającą rozpoznanie zmian patologicznych w utkaniu piersi stanowi mammografia. Jej czułość jest najwyższa. Szacuje się, że dla kobiet po menopauzie wynosi ona 90 - 95 proc. Badania kliniczne wykazały, że w grupie kobiet w wieku 50 - 69 lat, które miały wykonywane badania mammograficzne co rok lub dwa lata, nastąpiło zmniejszenie umieralności o 25 - 30 proc.

Dla kobiet 45plus American Cancer Society zaleca coroczną mammografię, a po skończeniu 55 lat co dwa lata. Najlepszą metodą diagnostyczną dla młodszych kobiet jest  badanie USG. Ich piersi wyglądają inaczej. Mniej w nich tkanki tłuszczowej, za to  więcej gruczołów mlecznych i niegroźnych torbieli - mówią naukowcy. Mammograf nie odróżnia ich od nowotworów i dlatego istnieje niebezpieczeństwo, że zmiana łagodna zostanie uznana za nowotwór. Zasada, że USG jest dla młodszych a mammografia dla starszych kobiet nie zawsze się sprawdza. Często po wykonaniu jednego badania lekarz zaleca drugie, ponieważ każde z tych badań inaczej pokazuje tkankę piersi.

W USA oraz krajach Unii Europejskiej uznano, że najskuteczniejszym sposobem ograniczenia zachorowań i poprawy wyników leczenia nowotworów złośliwych są narodowe programy walki z rakiem. Programy te są finansowane ze środków budżetowych państwa, a działania w ramach tych programów oprócz badań, obejmują także zakup nowoczesnego sprzętu diagnostyczno-leczniczego oraz działania edukacyjne społeczeństwa i kadry medycznej. Celem realizacji programu jest obniżenie wskaźnika umieralności z powodu raka piersi oraz podniesienie poziomu wiedzy kobiet na temat profilaktyki i wprowadzenie na terenie całego kraju zasad postępowania diagnostycznego.

Wczesne wykrycie guzka zwiększa szansę na skuteczną terapię. Niestety, tylko co czwarta Polka zgłasza się na badania. Warto zadbać o profilaktykę, ponieważ ewentualne zmiany chorobowe najłatwiej wyleczyć od razu, nie pozwalając im się rozwinąć. 

Nie każdy guzek w piersi to rak. Jednak każda tego typu zmiana wymaga kontroli. Wykaz wszystkich miejsc, gdzie można wykonać mammografię i badanie cytologiczne znajduje się na stronie Narodowego Funduszu Zdrowia:  https://zip.nfz.gov.pl/GSL/GSL/ProgramyProfilaktyczne
    
https://moderncancerdiagnostics.pl/profilaktyka-raka-piersi-samobadanie-piersi/

poniedziałek, 2 października 2017

Garsonka

kolaż: polki.pl

Na początku XX wieku dwuczęściowy strój kobiecy składający się z żakietu i spódnicy noszony był przez damy podczas jazdy konnej i podczas podróży. Pierwsze garsonki zawdzięczamy sufrażystkom i kobietom pracującym w okresie międzywojennym. Potrzeba wygody spowodowała, że wyzwolone panie, urzędniczki i nauczycielki, rozdzieliły ciężką suknię na dwa elementy. Kolejną autorką kobiecego kostiumu była Coco Chanel. Jej dżersejowe garsonki przeszły do historii mody. Świetnie skrojona i dopasowana do figury garsonka to podstawowy strój kobiety sukcesu i najbardziej znanych kobiet na świecie. Trudno sobie wyobrazić bez garsonki królową Elżbietę II, Jacqueline Kennedy czy Margaret Thatcher. W prawdzie wszystkie garsonki składają się z takich samych elementów (żakiet i spódnica), jednak projektanci proponują dość ciekawe, czasem ekstrawaganckie rozwiązania. Garsonka nie musi być tylko biurowym uniformem. Może być sposobem na podkreślenie oryginalnego stylu.

Dobrze dopasowany żakiet i wąska spódnica - szyk ze starego żurnala mody

Gucci

kolaż: polki.pl

www.elle.pl

www.elle.pl

 www.elle.pl