wtorek, 18 sierpnia 2015

Ogród Botaniczny w Lublinie

Ogród Botaniczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie powstał w 1965 roku na terenie dawnego majątku ziemskiego  Sławinek. W latach 1964 - 1970 teren Ogrodu został ogrodzony, powstało zaplecze gospodarcze, zbiorniki wodne i urządzenia do spiętrzania wody oraz działy roślinne.  Na terenie Ogrodu znajduje się Dworek Kościuszków. Pierwsze wzmianki o dworku pochodzą z 1720 r. W drugiej połowie XVIII wieku dworek był własnością Jana Nepomucena Kościuszki, starosty krzemienieckiego, stryja Tadeusza - inicjatora insurekcji w 1794 roku. Obecny budynek jest rekonstrukcją wzniesioną na zachowanych piwnicach pierwowzoru. Do rekonstrukcji wykorzystano część materiałów pochodzących z rozbiórki dawnego dworu.






34 komentarze:

  1. Lubię ogrody botaniczne, w Dublinie jest piękny,bardzo fajna stylizacja, sandałki wpadły mi w oko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pomyśleć, że przez 5 lat studiów nie ogarnęłam się na tyle, by tam się wybrać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś prawdziwą damą kochana, stylizacja w klasycznych kolorach podkreśla Twój styl :-) Cudowne widoki, uwielbiam takie ogrody :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle wszystko pasuje, nie tylko na Pani ale stylizacja do otoczenia :-) kolory, ujęcia jak na okładkę pozdrawiam Grzegorz Stpiczyński

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczy ogród, wyglądasz w tych okolicznościach przyrody pięknie, tajemniczo jak nie z tej epoki!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zawsze klasa, elegancja i styl, no i piękne zdjęcia :)
    Pozdrawiam serdecznie, Lumpola
    lumpola-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny, elegancki wygląd i bardzo ciekawa bluzka. Wszystko idealnie dobrane: zestaw, miejsce, kolorystyka. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czarno białe zestawy zawsze się sprawdzają:)))twój jest szczególnie elegancki:)))super buciki:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo elegancko i wytwornie, piękne zdjęcia, Jolu ty zawsze coś fajnego pokażesz w piękny sposób, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. No klasa sama w sobie kochana :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne fotki, a Twoja stylizacja idealnie wpisuje się w scenerię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny zestaw i bardzo dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu. Wakacje to czas odpoczynku nie tylko dla dzieci. Takie obcowanie z przyrodą świetnie ładuje akumulatory :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny ogród. Lubię ogrody botaniczne. We Wrocławiu jest niewielki.Pozdrawiam serdecznie❤

    OdpowiedzUsuń
  14. I sceneria i stylizacja zachwycają:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Biel i czerń, niezwykle eleganckie zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uroczy i bardzo twarzowy kapelusz całość super, jutro będę w Lublinie,zainspirowana jestem do zwiedzania Botanika, Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno nie byłam w ogrodzie botanicznym. Zawsze mi jakoś nie po drodze. Zapowiada się ładne pogoda, to może w niedzielę tam podjadę. Zestaw bardzo elegancki. Takie spódnico-spodnie chętnie bym zobaczyła w mojej szafie. Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię połączenie czerni i bieli. Świetny zestaw. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja uwielbiam ogrody botaniczne, dlatego zazdroszczę Ci :))
    I lubię tę długość spódnicy.
    Bardzo dziękuję za pozdrowienia dla mnie, jakie podałaś przez Anię :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Urocze miejsce, nie znam Lublina więc dziękuję za wycieczkę.
    Wyglądasz jak prawdziwa dama...pięknie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  21. Okazuje się ,że "kuloty" też są dla Ciebie :) ładna całość. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny ogród i piękna TY :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Z chęcią wybrałabym się do tego ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jolu nic dodać nic ująć stylizacja super. Piękne zdjęcia parku .Lublin trochę znam mieszka tam mój wujek,brat mamy.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne sandały. Jak zwykle dama w kapeluszu w ponadczasowej stylizacji. Na tle ogrodu wyglądasz bardzo dostojnie. Pozdrawiam - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ekstra prezentacja stylu vintage. Poczułam się przeniesiona w czasie jakby w lata 30-te ubiegłego wieku.

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny ogród... Idealnie się na jego zwiedzanie wystylizowałaś Jolu:))
    Trochę retro jak zawsze, a ja to bardzo lubię!
    Pozdrawiam Cie cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. cudownie wyglądasz i piękne fotki :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak zwykle stylowo, bardzo podoba mi się bluzka. Ogrody, parki to zawsze piękne widoki. Ja zieleń uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc