niedziela, 29 maja 2016

Detoks cukrowy

Super metamorfozy za pomocą stroju, fryzury, makijażu mogą odmłodzić o kilka lat. Jednak to zabiegi powierzchowne, łatwe do wykonania, szybkie w efektach i równie nietrwałe. Nie ma nic ważniejszego od dobrego zdrowia i samopoczucia. Codziennie zróbmy dla siebie coś dobrego.


Detoks cukrowy to poradnik napisany przez dietetyczkę Brooke Alpert i dermatolożkę Patricie Farris, które połączyły swe siły, aby stworzyć rewolucyjny program eliminujący cukier z diety i przywracający skórze zdrowy młodzieńczy wygląd. Opracowały program detoksu, który powstrzymuje apetyt na cukier i ułatwia wykluczenie z diety pokarmów odpowiedzialnych za tycie, zmęczenie oraz przedwczesne starzenie się organizmu, zastępując je składnikami dodającymi energii i urody.

To co jemy, przesądza o tym jak wyglądamy. Cukier rujnuje nasze zdrowie. Powoduje nie tylko otyłość, próchnicę zębów, cukrzycę, przebarwienia i trądzik, ale zakwasza nasz organizm, co powoduje że stale czujemy się zmęczeni i sprawia, że gorzej wyglądamy. Jest odpowiedzialny za suchą skórę, zmarszczki i wypryski.

Jak stracić na wadze, dobrze się czuć i młodziej wyglądać?

Dzięki sprawdzonemu programowi, który obejmuje:

  • trzydniowy plan odstawienia cukru i oczyszczenia organizmu (wraz z planem pielęgnacji skóry)
  • miesięczny plan posiłków (z ponownym wprowadzeniem do diety zdrowych cukrów)
  • pięćdziesiąt przepisów na pyszne, sycące dania
  • sposoby na zwalczanie niezdrowych zachcianek oraz jadania poza domem
  • propozycje produktów i potraw sprzyjających młodzieńczej, pełnej blasku cerze

    Jak odstawić cukier w 3 dni? To raczej trudne, bo cukier jest wszędzie i słodycze lubię. Mimo to podjęłam się walki, korzystając z porad autorek tej książki. Detoks cukrowy to właściwie dieta, ale też kompleksowe podejście do pielęgnacji zdrowia przy pomocy odżywiania, pielęgnacji skóry i aktywności fizycznej. Nic nowego, a jednak. Po wypracowaniu pewnych nawyków, dieta jest łatwa do przyjęcia, ponieważ nie trzeba się głodzić, można pić kawę, czerwone wino, a nawet (w późniejszych dniach) jeść czekoladę.

    Trzydniowy plan odstawiania cukru jest prosty. Żadnego nabiału, żadnych owoców prócz cytryny lub limonki, żadnej pszenicy i skrobi oraz żadnego dodatkowego cukru.

    Produkty dozwolone w trzydniowym planie odstawiania cukru

    • 1 filiżanka niesłodzonej czarnej kawy dziennie
    • niesłodzona zielona i/lub ziołowa herbata (bez ograniczeń)
    • minimum dwa litry wody dziennie (może być sztucznie gazowana bez sodu lub naturalnie gazowana)
    • białko: chude czerwone mięso, wieprzowina, kurczak, indyk, ryba, skorupiaki, jaja; wegetarianie i weganie mięso lub jaja mogą zastąpić tofu lub warzywami strączkowymi np. fasolą
    • warzywa (bez ograniczeń): brokuły, brukselka, chińska kapusta (bok choy), cukinia, grzyby, jarmuż, kalafior, kapusta pekińska, czerwona lub biała, ogórki, papryka słodka lub ostra, rukola, sałata rzymska, czerwona, zielona, seler, szparagi szpinak i awokado ale tylko połowę dziennie
    • owoce: cytryna lub limonka jako dodatek do napojów lub gotowania
    • orzechy: maksymalnie 30 g
    • przyprawy ziołowe i korzenne bez ograniczeń, czerwony ocet winny, ocet balsamiczny albo jabłkowy,
    • oliwa, olej kokosowy lub masło do duszenia

    produkty niedozwolone

    • wszelkie słodziki, w tym napoje dietetyczne
    • alkohol
    • nabiał (z wyjątkiem odrobiny masła do gotowania)
    • pszenica, produkty skrobiowe, makaron, płatki śniadaniowe, pieczywo, ryż lub komosa ryżowa
    • dodatkowy cukier wszelkiego rodzaju
    • owoce (z wyjątkiem cytryny lub limonki do napojów i gotowania)

    metody obróbki termicznej

    • smażenie duszenie w małej ilości tłuszczu 
    • gotowanie na parze i gotowanie w wodzie

    przykładowy jadłospis na trzy dni bez cukru

    śniadanie: 2-3 jajka przyrządzone w dowolny sposób z ziołami lub dozwolonymi warzywami
    przekąska: 30 g orzechów
    lunch: do wyboru 180 g kurczaka, indyka, ryby lub tofu do tego mała sałatka z dozwolonych warzyw
    przekąska: paski papryki z hummusem
    obiadokolacja: do wyboru 240 g kurczaka, indyka, ryby lub tofu oraz duża porcja gotowanych na parze dozwolonych warzyw

    Trzydniowy plan bez cukru uzupełniamy trzydniowym planem naprawy skóry, wykorzystując do tego naturalne kosmetyki: sole morskie, glinki, błota, itp. 

    Poradnik Detoks cukrowy porusza temat nie tylko jedzenia i dbania o skórę. Ćwiczenia fizyczne i ruch na świeżym powietrzu, na przykład spacer TU także odgrywają ogromną rolę. Pierwsze trzy dni na pewno nie są łatwe. Jednak kontynuacja planu detoksu jest zdecydowanie łatwiejsza.

    Detoks cukrowy to dobra pozycja dla osób zainteresowanych dietami i zdrowym stylem życia. Jednak jeśli chodzi o przepisy kulinarne nie są do końca dopasowane do polskich realów. Niektóre egzotyczne składniki są u nas trudno dostępne i niestety nie należą do najtańszych. Myślę, że można je zastąpić. Przynajmniej ja tak zrobię. Polecam!

    23 komentarze:

    1. Swietna jest ta ksiazka. Na pewno po nia siegne, choc 3 dni bez cukru to dla mnie bardzo malo. Kiedy przez 8 miesiecy nie jadlam chleba i ciasta, ani owocow, ponadto zadnych slodyczy ze wzgledu na chorobe. Mialam bardzo zakwaszony organizm. Schudlam bardzo, ze az sie przestrszylam sama. Jednak nie tylko nasza zla dieta z duza iloscia cukru zakwasza nasz organizm. Najbardziej zakwasza nasz organizm STRES !! To wlasnie jego nalezy sie wystrzegac najbardziej i zyc spokojniej i na luzie...no i dopieo rezygnacja z produktow zawierajacych cukier moze okazac sie pomocna.

      Pozdrawiam Cie Jolu serdecznie i sle usciski:-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To prawda, stres zakwasza nasz organizm, a to jest przyczyną postępujących chorób, złego samopoczucia i braku witalności. A dlaczego? Bo stres: napięcie, niepokój czy pośpiech „przełączają” nasz organizm na tryb awaryjny: „walcz lub uciekaj”, zamiast spokojnie pozostawać w trybie: „żyj i bądź szczęśliwy”, gdzie wszelkie przemiany metaboliczne przebiegają spokojnie i bez zakłóceń. Również pozdrawiam :)

        Usuń
    2. Ciekawa książka, warto przeczytać i zastosować.
      Nie słodzę od 30 lat ale jednak owoce jem a wiec jest cukier.
      Pozdrawiam Jolu...

      OdpowiedzUsuń
    3. W gruncie rzeczy nic nowatorskiego - na tym bazuje od conajmniej 20 lat dieta dr Atkinsona zw dieta plaż południa .
      Z modyfikacjami . Zreszta kierowana była do cukrzyków , z modyfikacja jak schudnąć kilka kg , i odzwyczaić sie od ochoty na słodkie przez regulacje wydzielania insuliny i wprowadzić do diety dobre węglowodany .

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Czyli tzw. dieta niskowęglowodanowa: "jedz tłuszcz, a zgubisz tłuszcz" :) Na czym polega dieta niskowęglowodanowa? Amerykański kardiolog dr Atkinson zauważył, że na naszą wagę nie ma wpływu ilość spożywanych kalorii, lecz to, czy zostaną one przyswojone przez organizm. Sukces diety kryje się więc w formie, w jakiej te kalorie są przyjmowane. Program opiera się na spożywaniu jak największej ilości tłuszczy, które powinny być łączone z białkami oraz na unikaniu produktów zawierających proste i złożone cukry. Zgodnie z zapewnieniami twórcy diety, po pewnym czasie stosowania takiego programu żywieniowego, je się coraz mniej, dzięki czemu można osiągnąć dość dobre rezultaty w odchudzaniu. Jednak dieta dra Atkinsona nie jest wolna od wad, ponieważ istnieją różne przeciwwskazania ku jej stosowaniu.

        Usuń
    4. Świetny post i bardzo ciekawa recenzja. Niestety, często zapominamy o tym, że odpowiednia dieta, pielęgnacja i ruch na świeżym powietrzu potrafią zdziałać cuda. Wystarczy spojrzeć na nasze ulice i nie tyko nasze ale też za granicą. Tyle otyłości nie było w poprzednich stuleciach. Ba, nawet w połowie ubiegłego wieku. A dietetycy biją na alarm. Książki, artykuły i nic. Grochem o ścianę. Do większości ludzi nie dociera. Dobrze, że poruszyłaś ten temat. Pozdrawiam serdecznie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Fakt. Myślimy, że ludzie z dużą nadwagą są tylko w Stanach Zjednoczonych (w Szkocji też jest bardzo dużo), ale prawda jest taka, że my Polacy gonimy ich w tempie ekspresowym. Również pozdrawiam :)

        Usuń
    5. Bardzo ciekawa książka:))ja niestety słodzę i jem dużo owoców i czasem podjadam słodycze:(((((Pozdrawiam serdecznie:))

      OdpowiedzUsuń
    6. Dobrze, że istnieją takie książki. Od dawna nie jadam cukru. W owocach jest trochę inny cukier i myślę, że ten akurat nie szkodzi. Przestrzegam tylko Cię Jolu przed gwałtowną zmiana diety, bo ta nigdy nie służy, szczególnie w dojrzałym wieku.
      Pozdrawiam Cię serdecznie.
      http://balakier-style.pl/

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nie, diety nie zmieniam :) Chcę tylko wyeliminować z mojego jadłospisu łakocie kupione w sklepie :) Owoce zawierają fruktozę, która czasem szkodzi. Jest to tzw. fruktozemia czyli wrodzona nietolerancja fruktozy oraz dość częsty zespół złego wchłaniania fruktozy, który objawia się dość nieprzyjemnie po zjedzeniu owoców, m.in wzdęciami, a czasem nawet bólami brzucha.

        Usuń
    7. Książka bardzo fajna:) Wszelkie diety i zdrowe odżywianie nie są mi obce:)
      Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    8. Niedawno czytałam, że dorosła osoba spożywa rocznie około 50 kg cukru, oznacza to 27 łyżeczek każdego dnia. Cukier szkodzi, niezależnie czy mówimy o białej czy brązowej odmianie. Nie słodzę. Ale ... Cukier dodawany jest do niesamowitej liczby produktów i właściwie coraz trudniej znaleźć produkt, w którym go nie ma. Dieta składająca się dużej ilości warzyw i ryb jest w tym przypadku chyba najlepszym rozwiązaniem :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Sporo, to ponad 200 szklanek :) Dieta, o której piszesz jest rzeczywiście bardzo dobrym rozwiązaniem. Musimy jeszcze opracować jakieś zdrowe przepisy na desery :)

        Usuń
    9. No cóż, słodycze to jest to czemu nie mogę się oprzeć. I to już od wielu lat. Nie słodzę, ale ciasta są dla mnie wielką pokusą. Ciężko z tym walczyć :( Dobrze Jolu, że poruszyłaś ten temat.

      OdpowiedzUsuń
    10. Bardzo ciekawa książka i przydatne porady :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Niestety wiem co to uzależnienie od cukru i jak ciężko się od niego uwolnić. To już nawet nie chodzi o wzrost wagi, ale o częste migreny, przemęczenie, wypadanie włosów i ogólne złe samopoczucie. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, że uzależnienie od słodyczy i w ogóle od jedzenia jest tak samo groźne jak inne używki, tylko (można tak powiedzieć) zabija wolniej, przez rujnowanie zdrowia. Justyna :)

      OdpowiedzUsuń
    12. This a really great post!

      ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


      BEAUTYEDITER.COM
      INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

      OdpowiedzUsuń
    13. Jak ja bym chciała mieć taką silną wolę :( . Całe życie się motywuję, odchudzam, detoksuję ;) , a potem wystarcza motywacji na 2 miesiące, przychodzi jesień i wszystko wraca do normy byle jakiego jedzenia i sposobu życia. :( Pozdrawiam Margot

      OdpowiedzUsuń
    14. Codziennie na śniadanie jem kromeczkę z nutellą:))
      Jakiś nałóg można mieć... Ja mam cukier i lampkę wina wieczorem...plus bloga i seriale ;))

      OdpowiedzUsuń
    15. No tak ... Wiem, muszę nad tym popracować :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Dobry post, chociaż nie mam problemów z wagą, jednak od cukru jestem uzależniona niestety i jakoś z tym nie mogę sobie poradzić, muszę sięgnąć po te książkę. Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc