środa, 10 lutego 2016

Lublin dla zakochanych - walentynkowy spacer

Kochani, dzisiaj mam dla Was zaproszenie od Biura Obsługi Ruchu Turystycznego PTTK w Lublinie na walentynkowy spacer.

Spacer zaułkami Starego Miasta, Przedmieścia i na malownicze Wzgórze Czwartek. Te urokliwe, romantyczne miejsca sprzyjają zakochanym, kryją też wiele tajemniczych historii z życia mieszkańców Lublina. Przewodnicy PTTK opowiedzą, w którym kościele zawarł związek małżeński Bolesław Prus, dlaczego obrączki ślubne kupowano przed wojną w sklepie jubilerskim Aleksandra Kalickiego, zaprowadzą Was do kościołów z relikwiami świętego Walentego, zdradzą sekret Henryka Wieniawskiego, w jaki sposób przekonał angielskiego lorda do wyrażenia zgody na poślubienie jego pięknej córki Izabeli Hampton. Spacer zakończy się w literackiej kawiarni "Pożegnanie z Afryką" degustacją miłosnego eliksiru.

koszt: od osoby 20 zł, w tym bilety wstępu do Skarbca Archikatedry i degustacja miłosnego napoju
czas: 14:00 - 18:00
zbiórka: Plac Katedralny
trasa: Archikatedra i Skarbiec
dawny sklep Aleksandra Kalickiego
Kościół Świętego Ducha
Kamienice w Rynku Starego Miasta: Konopniców i Henryka Wieniawskiego
Kościół św. Mikołaja na Wzgórzu Czwartek
Kawiarnia "Pożegnanie z Afryką"
zapisy: BORT PTTK, ul. Krakowskie Przedmieście 78, tel. (81) 532 87 04

Lublin nocą: Widok na Stare Miasto od strony Zamku, wejście do kawiarenki, Plac Po Farze, Brama Krakowska, Zamek

15 komentarzy:

  1. Taka wycieczka to to świetna okazja aby niewielkim kosztem zaskoczyć bliską osobę. Lepszy niż walentynkowa kartka. Tajemnicze zakamarki Starego Lublina mają rzeczywiście wyjątkową aurę i kryją tajemniczą historię. Podoba mi się ten pomysł i jeśli tylko pogoda dopisze na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do Lublina nieodmiennie żywie sentyment, prawie łezka mi się kręci na widok tych miejsc i w jednej chwili bym tam poleciała, gdyby można było się teleportować ;-) W te wakacje MUSZĘ tam wreszcie być!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, nie byłam jeszcze w Lublinie, ale jest to fajny pomysł na spędzenie walentynek. Pozdrawiam. www.lap-stajla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja. Myślę, że warto skorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam raz w Lublinie, ale latem:))
    Mąż mnie zabrał na wycieczkę, żeby pokazać mi miejsca, w których bywał jako licealista. Bo uczył się tam w liceum wojskowym:))
    Piękne miasto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam Lublina, piękne widoki...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój Lublin :) Pięknie go Pani pokazała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne, szkoda, że Lublin tak daleko. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To bardzo fajny pomysł na spędzenie Walentynek. Szkoda, że mam tak daleko do Lublina. Byłam tam bardzo dawno temu i to bardzo krótko. Pozdrawiam Cię serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna propozycja wycieczkowa. Przyznam,że w Lublinie jeszcze nie byłam. Muszę się wybrać. Piękne fotki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Urokliwe miasto, mili ludzie a zdjęcia piękne. Pozdrawiam walentynkowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam :) Piękna pogoda, niesamowite wrażenia. Dziękuję za to zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiadomość. Miło mi bardzo :)

      Usuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc