niedziela, 14 lutego 2016

Kolor czarny

www.elle.pl

Lubię kolory i noszę, ale czernią i szarościami nie gardzę. Jedynie brązy nie cieszą się u mnie powodzeniem, unikam. Dla mnie czerń jest kolorem idealnym. Dobrze w niej się czuję. Jest taka elegancka i tajemnicza. A przecież czerni próbowano się pozbyć. Odebrano jej nawet prawo do bycia kolorem. Przedstawiciele środowiska mody lansują co sezon inny kolor, a sami uparcie ubierają się tylko na czarno. Taka jest właśnie dzisiejsza moda. 

www.elle.pl

Kolor czarny to ulubiony kolor Coco Chanel. To ona pierwsza zaprojektowała czarną sukienkę. Ale nasze babcie i mamy raczej nie nadużywały czerni. Dla nich był to kolor powagi i smutku.

www.elle.pl

Obecnie czerń jest wszechobecna. Można w niej wyglądać pięknie i tajemniczo, ale też smutno i posępnie. Czerń nie jest zła, tylko nie każdemu pasuje. Większość ludzi wygląda w czerni na zmęczonych, ponieważ czerń podkreśla kolor sińców pod oczami i inne niedoskonałości cery, w tym zmarszczki. Dlatego, czarną kreację zakładamy po dobrze przespanej nocy i w pełnym makijażu. Aby czerń nie wyglądała tandetnie, należy wybierać ubrania uszyte ze szlachetnych tkanin, o prostych fasonach. Czerń lubi też szlachetne dodatki.

koszula - jestesmodna.pl, torba na laptopa - Mark Giusti, szpilki - Nine West, okulary - Gucci, zegarek - Mark Jakobs, lakier do paznokci - OPI, pomadka - Nars, perfumy - Chloe (kolaż modaija.pl)


poncho - New Look
spodnie - Marks&Spencer
torebka - CCC
beret - H&M
buty - Lasocki
 

27 komentarzy:

  1. Ja akurat należę do szczęśliwców, którzy w czerni wyglądają dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wyczerpujaco i ciekawie napisałaś o czerni. Faktycznie, dla kobiet z pokolenia nawet jeszcze naszych matek, czerń była przeznaczona na czas żałoby. Pamiętam, że swego czasu mieliśmy w rodzinie kilka zgonów pod rząd, wtedy moja mama chodziła w czerni od stóp do głów ze cztery lata. Dziasiaj lubię siebie w czerni, ale nie zawsze tak było.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w czerni wyglądam tak sobie...ale lubię ją. Ty jolu wyglądasz świetnie widać od razu, źe pasuję ci ten kolor.Stylizacja bardzo ładna i ponczo cudne.pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo elegancki i ciekawy zestaw. Jest Ci w nim bardzo do twarzy. Pozdrawiam Cię serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jolu, prawdę napisałaś o czarnym kolorze. Ja też lubię ten kolor. Albo zakładam do tego biżuterię w kolorze złota, albo uzupełniam garderobą w kolorze przeważnie białym. Kiedyś w mojej szafie dominowały kolory biały i czarny. Teraz doszło więcej kolorów.
    Piękny zestaw prezentujesz na sobie. Szyk i elegancja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jolu czarny to mój ulubiony kolor.
    Ty wyglądasz w nim bardzo elegancko i z klasą :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda, czerń i szarości trzeba umieć nosić. Ty i inne blogerki potraficie nosić czerń. Zawsze dodajecie do niej coś rozweselającego. Zauważyłam, że u Ciebie czarna góra jest przeważnie z dużym dekoltem i to bardzo ładnie wygląda i naturalnie rozjaśnia stylizację. Dzisiejszym zestawem zachwyciłam się. Jest elegancki i bardzo ciekawy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam sie ! Co do czerni . Ja musze mieć do niej nastrój , bo inaczej czuje sie przytłoczona . Ponczo super ! Świetna stylizacja ! Beret dodaje smaczku !

    OdpowiedzUsuń
  9. Co prawda to prawda, ja nie mam zbyt wielu rzeczy czarnych i chodzi tu o te przy twarzy właśnie. Jak już to muszę czarny czymś lekko rozjaśnić. A ponczo masz ładne, sama ostatnio szukałam jakiegoś. Dobrze, że są u Ciebie i inne kolory, całość elegancka, jak zwykle zresztą. Ładnie wyglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolu, jak zawsze: elegancko i z klasą.
    W Twojej stylizacji jednak znajduję odrobinę brązu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poncho jest bardzo szykowne, a całość niezwykle elegancka. Klasyka. Zgadzam się, czerń jest dla wszystkich, tylko trzeba nauczyć się ją nosić. Dobre gatunkowo materiały i proste kroje to podstawa. Świetne dodatki uzupełnią każdą stylizację :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ślicznie wyglądasz:)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. co by nie mówić o czerni to jest ona bardzo dostojna i potrafi mieć wiele twarzy ;) czerń z szarością i odrobiną beżu prezentuje się fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię czernie i szarości. Uważam, że są super zwłaszcza dla blondynek. Twoje zestawienie bardzo mi się podoba, zwłaszcza poncho :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna stylizacja :) Ja uwielbiam czerń i zawszę czuję się w niej dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zestaw śliczny,bardzo Pani do twarzy w tych kolorach.Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  17. No właśnie, wmawiają nam, że czerń be!!! a sami w niej chodzą. Lubię czerń, raz bardziej raz mniej, ostatnio ograniczam ale nigdy z niej całkowicie nie zrezygnuję. Wyglądasz Jolu super, świetny zestaw...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie!! Moje ulubione kolorki!!
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  19. nice post:)
    kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  20. O tak, projektanci co sezon lansują nowy kolor, a sami ubierają się tylko na czarno. I kobiety zakładają ubrania w tych lansowanych kolorach i nie patrzą czy dobrze w nich wyglądają czy nie. A przecież wybór odpowiedniego koloru jest bardziej skomplikowany niż wybór odpowiedniego fasonu. Kolor ubrania podkreśla nie tylko naszą urodę. Źle dobrany podkreśli każdą niedoskonałość cery. Często o tym zapominamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Dobrze dobrane kolory rozświetlają cerę i dodają jej blasku, a sylwetce młodzieńczej lekkości. Prawidłowo dobrany kolor podkreśla to, co już samo w sobie jest dobre :)

      Usuń
    2. Przepięknie, tak w moim stylu. Cudowne poncho!!!
      Ja kocham czerń właśnie za jej szlachetność i tajemniczość.
      Świetny tekst i Ty w tej fantastycznej stylizacji.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. Należę do tej grupy ludzi, co to żadnym kolorem nie pogardzi :-)Moja osoba i mój blog jest bardzo kolorowy, ale okazuje się, że posiadam bardzo dużo rzeczy w kolorze czarnym. Jolu, to co napisałaś jest bardzo ważne, czarny jest trudnym kolorem i trzeba umieć go nosić, aby nie wyglądać smutno. Twój dzisiejszy zestaw bardzo mi się podoba i pięknie wszystko dopasowałaś. Pozdrawiam Cię serdecznie :-)
    http://krynka.pyn.com

    OdpowiedzUsuń
  22. I wyglądasz jak dama! Pięknie wyszło! Jest z klasą, tajemniczo... Podoba mi się bardzo:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Twój zestaw prezentuje się świetnie. Powiedziałabym klasyka, ale bez poncza. Ono łagodzi tą czerń i rozwesela. Choć wszem obecna, to jej nie lubię bo źle w niej wyglądam. Ożywiona jakimś kolorem, może być. Piękna zimowa sceneria. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo elegancko :) z klasą . Pozdrawiam Margot www.iameverywoman.eu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc