sobota, 30 stycznia 2016

Płaszcz w kratkę

Czy kupujesz z głową? Zastanawiasz się, czy rzecz którą chcesz kupić będzie pasować do reszty Twojej garderoby i czy ten kolor i fason jest Tobie potrzebny? Trendy zmieniają się co sezon. Projektanci próbują narzucić nam modowy dyktat. Modowe koncerny dostarczają nam nowości w zastraszającym tempie. Kolorowe czasopisma dyktują wciąż co jest hot a co już nim być przestało.  Coraz trudniej kupować z rozmysłem, ale w końcu nie można się temu dziwić kiedy rzeczy w sieciówkach po przecenach, osiągają niewiarygodnie niskie ceny.


Nie potrzebuję szafy pełnej ubrań. Wystarczy mi kilka klasycznych ubrań, które z łatwością można ze sobą zestawiać na różne sposoby i okazje. Staram się kupować rzeczy, które pasują do siebie. Przekładam jakość nad ilość, co powoduje, że rzadziej chodzę na zakupy. Komponuje zestawy na bazie kilkunastu elementów podstawowych plus kilka elementów  akcentujących wybrany przeze mnie styl. Zwracam uwagę na dodatki, bo to one tworzą całą stylizację.


W dzisiejszym zestawie nowe są tylko kozaki. Pozostałe części mojej garderoby kupiłam na początku ubiegłego roku, podczas zimowego pobytu w Glasgow. Wyprodukowano je dla angielskich sieciówek, ale są z dobrych gatunkowo materiałów i na pewno posłużą mi jeszcze w następnym sezonie ... a może dłużej :)





płaszcz - Marks & Spencer
bluzka - Next
spodnie - Marks & Spencer
beret, rękawiczki - H&M
torebka - Accessorize
buty - Lasocki
 naszyjnik - George 
okulary - Aldo

27 komentarzy:

  1. Piękna stylizacja:) jak zawsze elegancko i z klasą:)
    pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lasocki to znana i dobra marka. Kozaki są przepiękne.Niestety ubrania z sieciówek w Polsce znacznie różnią się asortymentem i jakością z tymi z za granicy. Dlatego można je dłużej nosić. My Polacy nie mamy takiej możliwości i być może dlatego częściej musimy je wymieniać. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny płaszcz, wygląda na bardzo miły w dotyku i ciepły. Całą stylizacja jest taka wysmakowana i szykowna, ale bez przesady:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, to prawda. Popadając w szał zakupowy, zatracamy siebie i własny styl. Dlatego warto kupować z rozwagą. Kupować według naszych osobistych potrzeb, a nie gotowych list must have nie biorących pod uwagę naszego stylu życia, naszych upodobań oraz stylu jaki posiadamy.

    Piękny, kobiecy i elegancki zestaw. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze jest kupować z umiarem. Ale czasami to trudno. Zdarza mi się że muszę się dobrze zastanowić, żeby niepotrzebnie czegoś nie kupować.
    Jolu bardzo podoba mi się to co dzisiaj pokazujesz, bo klasycznie, bo z umiarem i elegancko. A wszystko w dobrym gatunku. Po prostu świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą. Dobrze skomponowana baza to podstawa. Kupując każdego sezonu choćby jedną dobrą jakościowo rzecz, powoduje, że stajemy się po pewnym czasie posiadaczkami uniwersalnej szafy. Moda to świadomość siebie. Powinna służyć nam a nie my jej. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobry post i super blog!
    co powiesz na wzajemną obserwację?
    zapraszam do siebie --> LoViseta.blogspot.com
    like on facebook

    OdpowiedzUsuń
  8. fajna prosta, klasyczna stylizacja:)
    http://mrs-caroline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. super wyglądasz a płaszcz bardzo mi się podoba;)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolu, klasycznie i bardzo elegancko! lubię płaszczyki w kratę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. jaka elegancka styczniową porą! :D super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie kupuję często i zazwyczaj robię to w SH okazyjnie:)))kieruję się przede wszystkim tym czy dana żecz mi się podoba:)))Twój płaszcz jest bardzo ładny:))i jak zawsze bardzo elegancko reszta dobrana:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze napisane Jolu, ja tak właśnie robię, kupuję mniej, lepszej jakości i zmieniam dodatkami, wszystko musi pasować czyli kupuję z rozwagą. Świetny zestaw, piękne kozaki...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podoba płaszcz i cała stylizacja. Minimalistycznie i elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jakoś w prostych fasonach czuje sie zdecydowanie lepiej ! I pewnie i w kracie byłoby ekstrawagancko . Oficerki zawsze sa dobrym wyborem

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo elegancko, świetnie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Podziwiam ludzi, którzy nie kupują ubrań, tylko sami sobie szyją, przerabiają, robią na drutach czy szydełku. Minimalizm to nie asceza tylko odpowiedź na potrzeby współczesności :)

    OdpowiedzUsuń
  18. PS. Piękny i bardzo elegancki zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja w swojej szafie staram się mieć rzeczy tzw. "ponadczasowe", nie gonię za trendami i nowinkami, a zakładam garsonki z przed 10 lat. Noszę co lubię i w czym się dobrze czuję. Twój płaszcz bardzo mi się spodobał! Wyglądasz super!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ze swoim wzrostem, śmiało możesz nosić płaszcz w kratkę - nie skraca cię. Ładny zestaw z akcentem kolorystycznym. I jestem za mniejszą ilością ubrań w dobrym gatunku - ale to wcale nie takie łatwe. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jolu pięknie wyglądasz i wspaniały płaszcz i buty.ja kupuję z rozwagą ...zawsze abslizuje szafę. Problem u mnie taki, że często podobają mi się rzeczy,które nie są dla mnie:)mam też płaszcz w kratę chociaż jestem niska i wiem że lepiej byłoby mi w jedolitym,ale podoba mi się więc go noszę:)pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny płaszcz!
    Wiadomo, że klasyka zawsze będzie modna i powinnyśmy kupować z głową. Ja jednak lubię zaszaleć na zakupach:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Przede wszystkim to zazdroszczę zdjęć w pięknej, zimowej scenerii, ja się nie załapałam, nie wiem czy w tym roku będzie jeszcze okazja.

    To prawda, ceny niskie, kupujemy masowo, argumentując "ze za taką cenę, żal nie kupić". Nic z tego, miejsca w szafie brak, a nic do niczego nie pasuje...

    Po moim 'siecówkowym' eksperymencie, który trwał od października do grudnia, kiedy kupiłam tylko 2 rzeczy z sieciówki mam teraz spokojną głowę. Co prawda nakupowałam kilka rzeczy na wyprzedaży, ale świadomie, a nie pod wpływem impulsu :). Wełniany płaszcz, sweter z wełny merino :).

    Im mniej rzeczy w szafie, tym łatwiej się w nich odnaleźć i zbudować fajny zestaw :),

    a dodatki, no wiadomo "diabeł tkwi w szczegółach" :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jestem zdania, że klasyka nigdy nie wychodzi z mody i też mam jej w szafie najwięcej. Resztę nadrabiam dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
  25. Cute coat :)
    BLOG M&MFASHIONBITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    OdpowiedzUsuń
  26. Też staram się kupować z rozmysłem, choć miewam też zwykłe babskie zachcianki. Nie sztuką jest zarzucić szafę na maksa ubraniami, ale sztuką jest tworzyć zestawy z takiej jakby ograniczonej ilości no i oczywiście urozmaicać dodatkami. Także popieram, a zestaw bardzo ładny, ten czerwony golf nadaje smaczku, ładnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc