poniedziałek, 7 września 2015

Glasgow - Pollok Country Park

Pollok Country Park - położony kilka kilometrów od centrum Glasgow. Do 1994 roku, czyli przed rozpoczęciem budowy autostrady M77, Pollok Country Park był największym parkiem w Europie. Obecnie jego powierzchnia wynosi 146 ha. W 2006 roku został uznany za najlepszy park w Wielkiej Brytanii, a w 2008 roku w Europie. Pokonał wtedy silną konkurencję ze strony parków z Włoch, Francji, Niemiec, Polski i Szwecji.  W parku znajduje się między innymi Burrell Colection TU i Pollok House - dom rodziny Maxwell, obecnie zarządzany przez National Trust for Scotland. W 1966 roku po prawie 700 latach posiadania majątku przez rodzinę Maxwell, pani Anne Maxwell - Macdonald przekazała posiadłość miastu.

W Pollok House znajduje się duża prywatna kolekcja malarstwa hiszpańskiego, w tym dzieła El Greca, Francisco Goya i Bartolome Esteban oraz obrazy Williama Bleke'a, kryształy, porcelana i zabytkowe meble.

Wokół domu rozciąga się duży ogród, w którym można podziwiać w lecie, kolekcję tysiąca rododendronów.






28 komentarzy:

  1. świetny look:) uwielbiam takie bluzki:)

    http://fashionmakeup-czarnulaxyz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzwony to ostatnio hit! też ostatnio o nich pisałam: http://tinyteaspoon.com/ding-dong-bells/

    kapelusz też jest super! :))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie często po całym dniu w zamkniętym pomieszczeniu boli głowa... To by tłumaczyło dlaczego. Dlatego lubię się dotlenic, zwłaszcza podczas jazdy na rowerze po lesie.

    Super look - boho boho boho :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna bluzka, bardzo kobieca. Plenery też są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Tobie wiem, czemu lubię chłonąć zapach lasu i wiatr w nim szumiący. Strasznie mało mam tych jonów i może dlatego uciekam w przestrzeń ;) Bluzeczka bardzo ładna i zawadiacki styl z kapeluszem. Piękna panorama zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny zestaw idealnie podkreślający Twoją figurę i jaki piękny ogród :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna bluzka, i piękne fotografie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyglądasz, wspaniały plener :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jolu, zgadzam się z tymi jonami. na wakacjach nic mnie nie boli, nic mi nie dokucza.
    Twoja stylizacja bardzo ładna, no i i te piękne długie nogi. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny zestaw i piękne widoki od których bije pozytywna energia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie wróciłam z wakacji. Słońce, spacery to wszystko ogromnie pozytywnie na mnie podziałało.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jolu bardzo podoba mi się połączenie dzinsu i czarnego koloru.Pięknie wuglądasz w tym polączeniu.piękna bluzeczka.pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna stylizacja, bluzka jest świetna i te buty, a kapelusz dodaje uroku. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja zaobserwowałam u siebie coś odwrotnego - zbyt duża ilość świeżego powietrza powoduje u mnie silny ból głowy :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja bardzo lubię kontakt z naturą, cieszę się, że miałaś udane wakacje Jolu. Bardzo ładnie wyglądasz w tym parku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne zdjęcia w pięknym miejscu:)))ślicznie wyglądasz i bardzo mi się podoba Twoja bluzka:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo romantyczna bluzeczka... Troszeczkę hiszpańska.. Ślicznie Ci w niej Jolu:)))
    Ja tych jonów nałapałam nad morzem! Mam nadzieję, że na zapas:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Jolu, wypiękniałaś jeszcze bardziej po tych wakacjach. Świetnie prezentujesz się w tej stylizacji. A zresztą przy Twojej figurze... Rewelacja.
    Ja też się naładowałam pozytywnie bo i w górach i przy wodospadzie i w lesie. Czuję się świetnie. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. no to już wiem dlaczego ciągle mi się chce spać! ;(

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. po raz kolejny potwierdza się, że człowiek jest częścią przyrody, dlatego ona jest jego wielkim naturalnym sprzymierzeńcem. Natomiast zapędzony w sztuczne, zamknięte pomieszczenia odczuwa dyskomfort. łono natury nie bez powodu jest 'łonem" :)
    piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Jolanto, dzisiaj podpisuję się pod tym komentarzem i serdecznie Panią pozdrawiam - Magdalena.

      Usuń
  21. Genialna stylizacja:) Piękna bluzka i kapelusz :*

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo Ci dobrze,Jolu, w dżinsach. Zdjecia cudne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna bluzeczka! Świetnie Ci w niej :)

    Pozdrawiam, xx
    http://clarkyss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak, lato to najlepszy czas, żeby naładować baterie na cały rok...cudnie wyglądasz, widać, że jesteś wypoczęta...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham kapelusze. Jolu wyglądasz w tym zestawie bardzo pięknie. Bluzka wspaniale odsłania ramiona i jest bardzo kobieco. Pozdrawiam serdecznie :-)
    http://krynka.pyn.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Prześliczna bluzeczka :) Najczęściej w domu stosuję woski YC, ale też często odwiedzam parki, których u nas jest mnóstwo :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc