niedziela, 7 czerwca 2015

Ktoś przywłaszczył sobie moje imię i nazwisko

Kochani,  przeżyłam wczoraj niemałe zaskoczenie. Moi Czytelnicy poinformowali mnie, że Maria Warzecha nazwała swój blog Jolanta-Strażyc. Adres URL bloga Jolanta-Strażyc to jolanta-strazyc.blogspot.com


Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, ale Jolanta Strażyc jest w Polsce tylko jedna. Moje rzadkie, staropolskie nazwisko, nosi tylko kilkanaście osób z mojej rodziny i nikt poza nią. A nawet gdyby tak nie było, to uważam, że nie jest  dopuszczalne, aby ktoś nazywał swojego bloga i wykorzystywał dane osobowe blogerki, która już od pewnego czasu bierze czynny udział w życiu blogosfery.

jolanta-strazyc.blogspot.com, to adres URL mojego starego bloga. Po usunięciu kreski pomiędzy jolanta a strazyc powstał adres bloga obecnego. Ponieważ wiadomo, że nie można zwalniać zajętych, nieużywanych lub zlikwidowanych adresów URL, jestem oburzona, że w praktyce tego nie zastosowano i mój znak i moją markę wykorzystuje inna osoba.







kombinezon - George
poncho, torebka - New Look
buty - Avenue, New Look

41 komentarzy:

  1. To przykre, Jolu. Niestety ciągle pojawiają się podobne wiadomości. Sfrustrowani ludzie nie potrafią stworzyć sobie swojej tożsamości i kradną cudzą. Ważne jest to, żeby zgłaszać podobne naruszenia.
    Kombinezon piękny. To ostatnio moja miłość.
    Pozdrawiam cieplutko :):):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykre i paskudne. Niestety to jest nasza rzeczywistość,że wcześniej czy później będziesz ofiarą hejtu albo wykorzystania Twoich zdjęć-albo jak tu-kradzieży tożsamości.
    Ciekawe co na to centrala Bloggera-ale chyba nie ma co liczyć na zawrotny sukces..
    Jedyne co mogę doradzić-ukryć bloga i zrobić go tylko dla zaproszonych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kilka razy spotkałam się z podszywaniem pod cudze blogi, wystarczy mała zmiana w adresie i blog zaczyna żyć własnym życiem :( Kombinezon piękny, niestety nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To skandal. Powinnaś skontaktować się z prawnikiem. W kombinezonie wyglądasz pięknie, ale trudno się dziwić, bo masz fantastyczna figurę i długie, zgrabne nogi. Pozdrawiam serdecznie.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kradzież jest kradzieżą i szkoda tracić czas na taką osobę. Dla Ciebie to na pewno przykre.
    To tyle o smutnych sprawach, a jeśli przejdziemy do tych miłych, to stwierdzam, że masz fantastyczną figurę i dla Ciebie żaden kombinezon nie straszny :)
    Kiedyś, ale to było w czasach prehistorycznych, ja też nosiłam kombinezon :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Skandal, powinnaś skontaktować się z prawnikiem. Polecam też link:

    http://www.usc.pl/publikacje;1110010055000;Ochrona_prawna_imion_i_nazwisk

    Można tam przeczytać, że: Nazwy osobowe należą do najważniejszych dóbr osobistych jednostki. Prawo do nazwiska stanowi jedno z praw osobistych i zaliczane jest do podstawowych, a nawet przyrodzonych praw podmiotowych człowieka. Imiona i nazwiska jako dobra osobiste człowieka podlegają ochronie prawnej; zarówno cywilnoprawnej, administracyjnoprawnej, jak i prawnokarnej. Ochrona ta jest uzasadniona m.in. tym, że z imieniem i nazwiskiem związany jest szczególny ładunek emocjonalny. W tym kontekście ważne jest również i to, że nazwisko należy potraktować nie tylko jako dobro indywidualne, lecz również jako dobro rodziny. Ochrona prawa do imienia i nazwiska jest uzasadniona również z uwagi na funkcje, jakie pełnią nazwy osobowe. Służą bowiem do identyfikacji człowieka. Jednoznaczna identyfikacja jednostki jest konieczna dla zapewnienia bezpieczeństwa obrotu prawnego. W niniejszym opracowaniu poddano analizie instrumenty prawne służące ochronie dóbr osobistych ze szczególnym ukierunkowaniem na ochronę imion i nazwisk. Warto podkreślić, że we współczesnych państwach środków prawnych służących ochronie tychże dóbr jest bardzo wiele (...)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi sie ze to jest sytuacja podlegajaca karze (nie wiem dokładnie jakiej) -ta osoba chyba cos reklamuje a dla dotarcia do dużej liczby odbiorców użyła znanego w blogosferze nazwiska,Twojego. Więc Jolu do dzieła,to kradzież dóbr osobistych. A w kombinezonie jest Ci pięknie .:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczny kombinezon, a z tym podszywaniem się to mnie zaskoczyłaś. Jak można być takim perfidnym. Szok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Masakra jakaś. Kradzież, jaka by nie była jest przestępstwem. Mam nadzieję, że Ci się uda wszystko pozytywnie załatwić.
    Pięknie wyglądasz. Po prostu modelka. Piękny kombinezon leży na tobie bez zarzutu. Bosko wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowite Jolu, jak tak można.
    W kombinezonie wyglądasz świetnie.
    Pozdrawiam serdecznie...


    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam pewna Jolu, że to Twój blog! Nawet tam komentarz zostawiłam! Zaraz jeszcze coś dopiszę... :/

    A kombinezon jest rewelacyjny! Wyglądasz w nim jak modelka! Masz figurę idealną!!!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale się nie dziwię, ja też tak pomyślałam. Autorowi bloga właśnie o to chodziło. Po co się trudzić, budować kontakty, tworzyć wizerunek. Lepiej skorzystać z gotowego. Ot, taka mentalność drobnego cwaniaczka.

      Usuń
  12. mmmmm .....a teraz który twoj ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Współczuję Jolu takiej sytuacji, nie znam się na tym co powinnaś zrobić ale powyższe porady mają sens... pięknie wyglądasz w kombinezonie, masz idealną figurę :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Powiem Ci tak. Na drodze sądowej prawdopodobnie byś wygrała, bo dana osoba może czerpać korzyści z Twojego wizerunku promując przy tym swoje materiały lub osobę. Myślę, że na początek możesz napisać grzecznego e-maila z prośbą o wyjaśnienie i korektę. Nie lubię takiego zachowania w internecie, ale wiadomo, że szklany ekran to dla niektórych gruba bariera, która odgradza od realnego świata...

    OdpowiedzUsuń
  15. Piszę jeszcze raz do Ciebie, bo tłumaczenie tej pani wyprowadziło mnie z równowagi. Wynika z niego, że tworząc swojego bloga, nie zaczynała od zera, od budowania swojej marki (jak to robi większość przyzwoitych blogerów) tylko szukała skasowanej, najlepiej znanej już w blogoswerze subdomeny i przywłaszczyła ją sobie – jak to napisała na własny użytek. Niestety, nie wszyscy potrafią się zachować, więc podpowiedziałam jej, że adres i tytuł jej bloga powinien zawierać jej imię i nazwisko, a nie imię i nazwisko innej osoby. Nie rozumiem, dlaczego dla niej jest to takie trudne do zrozumienia.

    OdpowiedzUsuń

  16. Jolu w tym kombinezonie wyglądasz obłędnie! Masz figurę idealna i za każdym razem strojem to udowadniasz!
    Jeśli chodzi o kradzież adresu bloga, bo to ze jak pani Maria sie tłumaczy, nie była używana przez 90dni to nic nie znaczy! To jest kradzież!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężka sprawa.zauwaz że po 90 dniach od skasowania nazwa bloga wraca co puli.jedyne co można zrobić to ukryć bloga i nigdy go nie kasować .

      Usuń
    2. Nawet w tym przypadku można wybrać dla siebie nazwę, która nie określa kogoś innego.

      Usuń
  17. Mnie się jednak wydaje, że jest to sytuacja podlegająca karze. Musisz porozmawiać z kimś, kto ma wiedzę na ten temat. Dla mnie to nie jest w porządku prowadzenie bloga, którego adres jest identyczny z adresem innej blogerki i który na dodatek jest jej imieniem i nazwiskiem. To jest zwyczajne podszywanie się pod Twoją osobę i korzystanie z tego co już osiągnęłaś.

    OdpowiedzUsuń
  18. Stosownie do art. 23 Kodeksu cywilnego „dobra osobiste człowieka, jak w szczególności zdrowie, wolność, cześć, swoboda sumienia, nazwisko lub pseudonim, wizerunek, tajemnica korespondencji, nietykalność mieszkania, twórczość naukowa, artystyczna, wynalazcza i racjonalizatorska, pozostają pod ochroną prawa cywilnego niezależnie od ochrony przewidzianej w innych przepisach”.

    Bez wątpienia, Pani nazwisko jest Pani dobrem osobistym i jest objęte ochroną prawa cywilnego oraz niezależnie od tego pozostaje pod ochroną prawną przewidzianą w przepisach prawa karnego czy administracyjnego – stąd wykorzystanie Pani nazwiska w tytule czy adresie bloga nie jest zgodne z prawem.

    Więcej informacji na ten temat pozwoliłem sobie wysłać na wyżej wskazany adres e-mail

    OdpowiedzUsuń
  19. Niezgorzej.widać że jest Pan prawnikiem i to specjalizujacym się w przestepczosci internetowej.Szkoda tylko, że w podpisie nie zostawił Pan namiarow na siebie :-((.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uważam to za działanie z premedytacją. Czy w normalnej sytuacji gdy człowiek zakłada blog i wybiera dla siebie adres URL, to wie, że adres ten przez 90 dni był nieużywany. Myślę, że Nie. Wychodzi na to, że osoba ta już od dawna Cię obserwowała i dobrze wiedziała kiedy usunęłaś stary blog i myślę, że z jakiegoś powodu czekała na ten adres. To może być podszywanie się pod Twoja osobę i korzystanie z tego co już osiągnęłaś, ale również to może być złośliwe zachowanie kogoś, kto Ci zazdrości, albo Cię po prostu nie lubi. Mirka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytam bloga od pewnego czas, często coś mi się spodoba,ale siedzę cicho.
    Dziś mnie jednak coś trafiło, jak można podszywać się pod kogoś?
    Zamiast pracować na siebie samym sobą, coś sobą reprezentować, to podkradać inną blogerkę.
    Jestem oburzona delikatnie mówiąc, współczuję i mam nadzieję, że ta osoba się ogarnie i wyciągnie wnioski.

    OdpowiedzUsuń
  22. Boże jak tak można?! Współczuję ci bardzo Jolu, działaj aby ta Pani jak najszybciej zniknęła z blogosfery. Straszna sytuacja :(

    OdpowiedzUsuń
  23. dziwię się, że Maria W. nazwała swój blog Twoim imieniem i nazwiskiem, to absurd! i tak prawdę mówiąc to na co ona liczy??? zresztą już jej się dostaje ;)))
    w kombinezonie wyglądasz fantastycznie!!!

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie rozumiem dlaczego ludzie robią takie rzeczy, czym się kierują?
    Co do kombinezonu, to wyglądasz bardzo elegancko :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Co za ludzie mam nadzieje, ze szybko się wyjaśni i złodziejka dostanie nauczkę :/// A Ty Jolu jak zawsze piękna i elegancka. Ten kombinezon jest świetny i jego kolor, i jak pięknie w nim wyglądasz! :) Pozdrawiam Cię Jolu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmmm niektórzy nie mają skrupułów,współczuję bardzo takiej sytuacji.. Pięknie wyglądasz ,kombinezon jest dla Ciebie stworzony :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zacznę od pozytywnych rzeczy: kombinezon jest śliczny. Wyglądasz w nim smukło, a Kolor jest dla Ciebie wprost perfekcyjny:)

    Mi się po prostu w głowie nie mieści, dlaczego ludzie podszywają się pod kogoś. Ta pani nie ma własnego życia i osobowości, ani nawet pomysłu? I myśli, że nikt nie domyśli się prawdy? Świat blogowy jest wbrew pozorom dość mały i szybko można zdemaskowac oszusta. Normalni tak nie robią, to pewne.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jolu to bezczelne takie postępowanie i powinnaś skontaktować się z prawnikiem. Ktoś dobrze wiedziała, że kradnie twoją tożsamość. Masz dobrego bloga i podszycie się pod twoje nazwisko mogło dodać komuś czytelników- to jest karalne. kombinezon bardzo ładny i ślicznie w nim wyglądasz. pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Jolu droga, pewnie pamiętasz u mnie aferę, jak kobieta ukradła moje zdjęcia i podszywała się pod moją osobę. Koniecznie to zgłoś. To jest wstrętne i nie znajduję słów... Życzę powodzenia.
    A wyglądasz prześlicznie w kombinezonie.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdumiewająca historia z tym przywłaszczeniem nazwiska, ja po raz pierwszy o czymś takim słyszę. Napisałaś tej osobie, co o tym myślisz? A ja nie mam w szafie ani jednego kombinezonu, mam wrażenie, że wszystkie są szyte na wysokie dziewczyny, żaden na mnie nie pasuje, ale ciągle szukam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ilekroć słyszę o takich przypadkach przecieram oczy i mówię: nie wierzę. To jest obrzydliwe i smutne :(
    Jolu, kombinezon jest rewelacyjny! Inaczej - to ty jesteś rewelacyjna w kombinezonie.

    OdpowiedzUsuń
  32. To karygodne, że tak można zrobić. Kiedyś na FB znalazłam swoje zdjęcia na profilu innej osoby. Zgłosiłam to i zablokowali tą stronę. Kombinezon śliczny i bardzo Ci w nim do twarzy i figury. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jestem w szoku. To kradzież i trzeba z tym walczyć :(
    Ostatnio też polubiłam kombinezony.... Twój jest cudowny i przepięknie w nim wyglądasz.
    Klasycznie, kobieco, z klasą.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jolu pozdrawiam i czekam na twoje stylizacje.stęskniłam się.za twoimi postami:) pozdeawiam http;) gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem na to uczulona !
    Kradzież danych i pomysłów - już to przeżywałam.
    Jakie to Beznadziejne - moja rada dla takiej osoby : daj sobie spokój i znajdź własną drogę a jeśli nie potrafisz nic , usuń się !
    Piękny kombinezon, też lubię ten kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Wydaje się, że p. Warzecha porzuciła blog z moim adresem URL. Już nie zajmuje się sportem, tylko fryzjerstwem. Daje porady na blogu, utworzonym na starym adresie innej blogerki ...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc