czwartek, 28 maja 2015

Czarny garnitur


Jeszcze do niedawna w mojej szafie nie było miejsca dla czarnych ubrań. Nie lubiłam czerni i zastępowałam ją kolorem granatowym albo szarym. Mniej więcej przed dwoma laty w mojej szafie pojawiła się pierwsza czarna sukienka, a za nią inne czarne ubrania, między innymi garnitur, który jest tematem dzisiejszego posta.


Kolor czarny to ulubiony kolor Coco Chanel. To ona pierwsza zaprojektowała czarną sukienkę. Ale nasze babcie i mamy raczej nie nadużywały czerni. Dla nich był to kolor powagi i smutku. Obecnie czerń jest wszechobecna. Można w niej wyglądać pięknie i tajemniczo, ale też smutno i posępnie.


Większość z nas lubi czerń i nie zrezygnuje z niej. No i dobrze. Ale musimy nauczyć się ją nosić i zestawiać z innymi kolorami, aby nie dodawała nam powagi i niepotrzebnie nas postarzała.


Jak nosić czerń aby nie wyglądać w niej jak sycylijska wdowa? Każda z nas ma  swoje sposoby. Ja najbardziej lubię łączyć ją z bielą i żywszymi kolorami, albo zakładam ubrania z troszkę większym dekoltem.


Garnitur (nie tylko czarny) jest bardzo eleganckim i kobiecym strojem. Świetnie podkreśla atuty sylwetki, ale też sprytnie ukrywa niedoskonałości. Najważniejsze to dobrze dobrać krój żakietu do sylwetki. Niższe panie powinny wybierać dopasowane, sięgające do połowy bioder. Dla wysokich lepsze są dłuższe i luźniejsze marynarki.


garnitur - Oasis

21 komentarzy:

  1. Jolu, mnie się podobasz w tym czrnym garniturze, masz piękną sylwetkę no i oczywiście w tym plenerze kwiatowym prezentujesz się cudownie:-). Podrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pięknie! Zestawienie z butami - super! A żółte tulipany powinny być obowiązkowym dodatkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie wyglądasz, rewelacyjne buty. Chciałabym mieć takie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jolu, masz nogi do nieba, więc w garniturze pięknie się prezentujesz.
    A buciki kropka nad I. Piękny plener.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czerń, i kocham garnitury i spodnie. To jest piękne, i bardzo elegancki, z tym bardzo ładny tkaniny. Spojrzenie, które kocham.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jolu wyglądasz świetnie. Fantastycznie dopasowany garnitur. Ja jeszcze niedawno w szafie miałam większość ubrań czarnych i białych. Dopiero teraz wprowadzam dodatkowe kolory. I tak jak mówisz zestawiałam z innymi kolorami, żeby nie tworzyć smutnego obrazu. Garnitur czarny też miałam ale gładki. Natomiast miałam spodnie w deseń podobny do Twoich spodni. Pozdrawiam Cię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jolu bardzo piękny garnitur i pięknie podkreśla twoją doskonałą sylwetkę.żółte buty super w tym zestawie.pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyglądasz wśród tych żółtych tulipanów :) To nie lada sztuka zauważyć piękno miejscowości czy krajobrazu, uwiecznić to, podzielić się tym ... Tobie to się nadzwyczaj udaje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ostatnio choruje na garnitury! Mogłabym miec w każdej fakturze i kolorze!
    Fajne ożywiłas butkami:) ja lubie tak! Bardzo lubie!

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie w szafie 3/4 ubrań są czarne, więc mnie się bardzo podobasz w tym garniturze. Wiadomo ładnemu we wszystkim ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kiedyś miałam fajny czarny garnitur ---- ale zawiesiłam na śmietniku kilka lat temu ... Uznałam ze nigdy nie będę już chodzić tak formalnie ;)
    Chyba chodzić nie , ale czasem ... Czasem taka męska elegancja jest niesamowicie seksowna i tamtej decyzji żałuje
    Świetne buty

    OdpowiedzUsuń
  12. Jolu, wyglądasz modelowo i tyle, co tu więcej pisać...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  13. Pasy pionowe fajnie wyszczuplają sylwetkę, zdjęcie piękne kolorystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jolu w takim wydaniu Cie nie pamiętam, garnitury Cie lubią, mam podobny tylko w PL, może wrócę do niego... świetnie wyglądasz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygladasz pieknie ! Cudny garnitur ! Jolu sliczne zdjecia :) pozdrawiam :) x

    OdpowiedzUsuń
  16. Klasa!!! A te żółte szpile, to strzał w dziesiątkę! Jest poważnie, elegancko, ale z nutka humoru - tak lubię:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna klasyka przełamana żółcią i rewelacyjne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygladsz Jolu rewelacynjie! Ja garnitury bardzo lubie, i nosze, ale jakos na blogu jeszcze nie pokazywalam, moze kiedys ...Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądasz pięknie w tym garniturze:)))masz bardzo ładną figurę:)))świetne buty:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Jolu, ależ Ty masz nogi!!! nie jestem fanką czarnych garniturów, ale Twój ma paseczki to zupełnie co innego! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc