środa, 1 kwietnia 2015

Spódnica


Moda szybko się zmienia, aby za nią nadążyć, należałoby chyba co sezon wymieniać zawartość szafy. Nie stać mnie na tak szybkie zmiany, więc nadrabiam szyciem. Nie jestem krawcową i nigdy nią nie byłam, ale od wielu lat zgłębiam techniki szycia, próbując w ten sposób stworzyć dla siebie, proste (do uszycia) ubrania. Szyję, przerabiam, projektuję, tworzę biżuterię. Lubię też od czasu do czasu zrobić sobie coś na drutach lub szydełku. Kilka rzeczy już pokazywałam na blogu. W najbliższym czasie będzie ich więcej. Dzisiaj przedstawiam Wam spódniczkę, którą sobie uszyłam z miękkiej dzianiny. 


Spódnica jest obowiązkowym elementem w szafie każdej kobiety. Większość sylwetek dobrze wygląda w tradycyjnej spódnicy ołówkowej. Ta klasyczna spódnica dopasowana w biodrach, lekko zwężająca się ku do dołowi doskonale podkreśla kobiece kształty.


Do większości sylwetek również pasuje spódnica dopasowana w biodrach i rozszerzana dołem. W rozkloszowanej spódnicy szytej z koła lub z klinów świetnie wyglądają panie o sylwetce chłopięcej i klepsydry o mniejszych rozmiarach. Spódniczki rozszerzane dołem, szyte z koła lub z klinów maskują zbyt płaskie pośladki, masywne uda i modelują całą sylwetkę. 


Spódnicę należy dobrać do swojej figury i wzrostu. Jeśli chodzi o długość, najlepiej aby sięgała do miejsca w którym noga jest najszczuplejsza.

Sylwetka A (gruszka) - noś spódnice raczej ciemne, bez żadnych wzorów, proste lub lekko rozkloszowane, do kolan. Unikaj wzorzystych spódnic oraz tych w jasnych i jaskrawych kolorach. 

Sylwetka O (jabłko) - noś spódnice proste lub trapezowe z szerokim pasem na wysokości brzucha. Unikaj szerokich ubrań w których usiłujesz się schować. 

Sylwetka X (klepsydra) - możesz nosić każdy fason spódnic. Unikaj wszystkiego co zasłania talię. 

Sylwetka Y (trójkąt) - noś spódnice dodające kilka centymetrów w biodrach - z podwyższonym stanem, szyte z koła, trapezowe,  z kieszeniami, z zakładkami. Unikaj obcisłych i długich spódnic w ciemnym kolorze.


Glasgow - Walled Garden


 bluzka - New Look
spódnica - DIY
buty - Atmosphere
pasek - Marks & Spencer
okulary - Aldo