sobota, 7 lutego 2015

Glasgow - Uniwersytet, Katedra i Nekropolia

Bez wątpienia można powiedzieć, że Glasgow jest jednym z najciekawszych miast w Wielkiej Brytanii. Glasgow ma do zaoferowania wiele atrakcji: wiekowe zabytki, piękne parki, wiele muzeów, galerii, kilka teatrów, na przykład urządzony w dawnej zajezdni tramwajowej Tramway Theatre, najwyższe na świecie kino, piękną architekturę współczesną, najmodniejsze sklepy, kawiarnie i restauracje. To miejsce licznych festiwali, między innymi Międzynarodowego Festiwalu Jazzowego i Festiwalu Kultury i Muzyki Celtyckiej. Dzisiaj przedstawiam Wam dwie niezwykłe budowle: Uniwersytet i Katedrę oraz znajdującą się w pobliżu Katedry Nekropolię. Jeśli chodzi o stylizację, to płaszczyk już znacie. Dzisiaj wersja bez kapelusza :)


Uniwersytet w Glasgow położony na wzgórzu Gilmore Hill, widoczny jest z różnych punktów miasta i stanowi stały element jego panoramy. Obecny monumentalny główny gmach uniwersytecki, wzniesiono w II połowie XIX wieku, w stylu neogotyckim, według projektu Sir Georg'a Gilberta Scotta. Uniwersytet posiada wspaniałe neogotyckie wnętrza i wspaniałą bibliotekę uniwersytecką, która uważana jest za jedną z najlepszych bibliotek naukowych w Europie


Dla przypomnienia

Katedra – jedna z najstarszych budowli w mieście, pierwotnie katolicka, obecnie zarządzana przez Kościół Szkocji, jest wspaniałym przykładem szkockiej architektury gotyckiej.  Jako jeden z niewielu kościołów przeżyła reformację nietknięta. Kościół nazywany katedrą, którą nie jest od 1690 roku, jest nadal miejscem chrześcijańskiej posługi, goszcząc zgromadzenia Kościoła Szkockiego

Na uwagę zasługuje XIII – wieczna wieża – najstarsza część budynku

Witraże kościelne ... trochę mnie zaskoczyły


W pobliżu  Katedry znajduje się Nekropolia – jeden z najważniejszych cmentarzy w Europie

30 komentarzy:

  1. Oglądam Twoje zdjęcia i też mam ochotę gdzieś wyruszyć, ale póki co nie mam takiej możliwości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jolu w tym płaszczyku i czapeczce wyglądasz fantastycznie! świetne zdjęcia! :)

    http://lamodalena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia piękne i z czapką też świetnie. bardzo Ładnie wyglądasz jolu i w kapelusiku i czapce -świetnie dopasowałaś okrycia głowy do tego pięknego plaszczyka. pozdrawiam http://gray50plus50dresses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia:)))ślicznie wyglądasz w płaszczu i czapce:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne miejsce;jakby to powiedział mój mąż "bardzo rpg-owe" ale mam pytanie o tą nekropolię-co wyróżnia ją i dlaczego jest jedną z ważniejszych w Europie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to świetny przykład stylu wiktoriańskiego. Znajdują się tam pomniki najwybitniejszych Glasgowian, zaprojektowane przez najlepszych architektów i wykonane przez najlepszych rzeźbiarzy i kamieniarzy :)

      Usuń
  6. Najbardziej podoba mi sie Nekropolia, chetnie bym pospacerowala obok tych pomnikow...
    a Ty Jolu wygladsz w plaszczku w krate bardzo ciekawie i elegancko, z obydwoma nakryciami glowy:)

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh my god your style is impecable <33
    Good pictures too :DD can't wait for your next one!


    www.leclothes.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolejna fantastyczna wycieczka dla nas. Może kiedyś uda mi się pojechać w taką podróż i zobaczyć te miejsca, bo widzę że warto.
    Bardzo mi się podoba Twój płaszczyk a kapelusz.... fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Jolu za kolejny spacer, kraciasty płaszczyk super...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jolu Szkocja jest piękna, sama miałam możliwość zobaczyć jej namiastkę, fajnie, że u Ciebie oglądam miejsca, w których nie byłam, wyglądałaś bardzo elegancko :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow jak pięknie. Stylowo i z klasą.
    Jolu cudownie wyglądasz w tym płaszczyku.
    Niesamowicie podoba mi się ten efektowny naszyjnik.

    OdpowiedzUsuń
  12. I znowu ten naszyjnik!
    Przepiękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. piękny zestaw :) wszystko świetnie dopasowane :) piękne zdjęcia obserwuje i zapraszam do tego samego;) http://obiektywniepozakadrem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny look Jolu ! Plaszczyk jest swietny. . Piekne zdjecia :) x

    http://www.fashionadventuresatanyage.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy post! Z przyjemnością z Tobą pozwiedzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pięknie z kapeluszem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wyglądasz na tle katedry, witraże bardzo odważne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie i elegancko wyglądasz w tym zestawie! Świetne zdjęcia i bardzo ciekawa wycieczka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Stylizacją bardziej podoba mi sie z kapeluszem :)
    Ujęcie nekropolii mistrzowskie , nie zawsze tak łatwo sfotogafowac architekturę jak nie ma szerokiej perspektywy. Ale w słoñcu zawsze zdjècia pièknie wychodza

    OdpowiedzUsuń
  20. Znowu wyglądasz pięknie w tej stylizacji i kolejne cudowne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna krata !Fajny blog ! Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  22. Witraże rzeczywiście zaskakujące;)
    Dziękuję Jolu za wycieczkę!!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie witraże też zaskoczyły :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miło się Panią jak zwykle czyta :) Niezmiernie podoba mi się płaszcz. Póki co, Glasgow nie ma na mojej liście "must visit", ale kto wie :)

    http://brewilokwencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Yes, I follow you on gfc #34, follow back?

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Glasgow wygląda na interesujące miejsce, szkoda, że jeszcze tam nie byłam. Wszystko przede mną:)

    Stylizacja śliczna, elegancka, bardzo lubię czerń i szarości:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jolu wspaniała wycieczka, a Ty wyglądasz bardzo elegancko i ślicznie Ci w tym kapeluszu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc