środa, 15 października 2014

Kazimierz Dolny - Kuncewiczówka

Dom Marii i Jerzego Kuncewiczów zwany też Willą Pod Wiewiórką, wzniesiono w 1936 roku, według projektu Karola Sicińskiego. Usytuowany  w sercu Kazimierskiego Parku Krajobrazowego, około 700 m od ruchliwego centrum Kazimierza Dolnego. Malowniczo położony na wzgórzu, w sąsiedztwie wąwozu Małachowskiego, otoczony pięknym ogrodem, pośród starych drzew,  był wymarzonym miejscem letniego wypoczynku dawnych właścicieli.




Stała ekspozycja muzealna zachowała autentyczny wystrój domu. Najbardziej interesującymi eksponatami są: piec huculski z połowy XIX wieku, najcenniejszy zabytek ceramiki pokuckiej w Polsce, obraz Tadeusza Pruszkowskiego "Menia z Kazimierza i portrety rodziny Kuncewiczów autorstwa Antoniego Michalaka.


Dom Kuncewiczów prowadzi działalność edukacyjną, artystyczną i ekspozycyjną związaną z literaturą oraz dziejami inteligencji polskiej XIX i XX wieku.


Kuchnia

27 komentarzy:

  1. W sukience uroczo, piękny naszyjnik...miło z Tobą pospacerować po tak pięknych miejscach...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do odwiedzenia i polubienia profilu miejsca https://www.facebook.com/DomKuncewiczow

      Usuń
  2. Odwiedziłam kiedyś to miejsce, jednak było zamknięte i zrobiłam tylko parę zdjęć na zewnątrz. To piękne, nieco oddalone od miasta wzgórze:) Pięknie wyglądasz w tym zestawie, jestem fanką fioletu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam stare domu. Chętnie bym w podobnym zamieszkała, no może trochę mniejszym ale drewnianym z klimatem :-)
    Piękny naszyjnik i sukienka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakże urocze miejsce. Piękna Willa. Jak dobrze, że takie fantastyczne zabytkowe domy z duszą są pod dobrą opieką i wystawione dla zwiedzających. Jak dobrze Jolu, że chętnie takie perełki nam pokazujesz. Dzisiaj znów zachwycasz śliczną sukienką. Fantastyczny śliwkowy kolor. Jolu w tym kolorze również Ci do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sporo podróżuje , zwiedzam .. Mam tez niezłą wiedzę z historii Europy , a jak patrzę na twoje podróże po Polsce to czuje szpile zazdrości , no tych rejonów nie zwiedzałam ... I nie mogę wsiąść w auto by weekend spędzić np w Kazimierzu ;)
    Ale najbardziej tęsknię za Krakowem .
    Fajna sukienka .

    OdpowiedzUsuń
  6. Kazimierz Dolny uwielbiam. Kojarzy mi się z czasami studenckimi, kiedy tam często bywałam. Twoja śliwkowa sukienka jest cudna. Pozdrawiam Cię Jolu serdecznie.
    http://balakier-style.p

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne miejsce ! Jolu piekna sukienka :) wygladasz slicznie a to zdjecie jak siedzisz na schodach - cudnie Pozdrawiam serdecznie :) x

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba znów muszę wybrać się do Kazimierza. Magiczne miejsce! Chętnie odwiedziłabym też to muzeum. Pięknie prezentujesz się we fiolecie. Sukienka idealna! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny dom i piękne wnętrza, ale mnie bardziej zachwyciłaś Ty! Kolor sukienki jest przepiękny i wspaniale w niej wyglądasz! Figurę masz w niej fantastyczną!:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do odwiedzenia i polubienia profilu tego pięknego miejsca https://www.facebook.com/DomKuncewiczow

      Usuń
  10. Piękne miejsce i piękna Ty;ale ..wstyd się przyznać ale jeszcze nie byliśmy w Kuncewiczówce; a i do "Kazika" Nas jakoś nie ciągnie już...Do niedawna była to jak śpiewał Cugowski "Moja mała nostalgia" a teraz...

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi również podoba się kolor sukienki, bardzo twarzowa. Dom cudny i pięknie zaprojektowany :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Magiczne miejsce, cisza, spokój, ładne widoki. Bardzo mi się podoba. Piękna sukienka i naszyjnik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do odwiedzenia i polubienia profilu miejsca https://www.facebook.com/DomKuncewiczow

      Usuń
  13. Dziękuje za wyprawę w kolejne urocze miejsce:)))
    Sukienka jest prześliczna:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Fantastyczne miejsce, wyglądasz przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do odwiedzenia i polubienia profilu miejsca https://www.facebook.com/DomKuncewiczow

      Usuń
  15. Magiczne miejsca, w które się pięknie wpisujesz :

    OdpowiedzUsuń
  16. Jolu, ale piękny dom. Bardzo lubię takie domy-to tak jakby dotknąć czasu. A te dwa stare stroje to chyba ręcznie malowane? Twoja stylizacja przepiękna. Kolor niezwykły i w tej sukience wyglądasz ślicznie-bardzo zgrabnie.pozdrawia dziupla

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wyglądasz w tej sukience i śliczny naszyjnik:)))bardzo lubię takie domy i ich wnętrza:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię takie urokliwe miejsca. Byłam... widziałam. Bardzo elegancko Jolu wyglądasz. Naszyjnik porywam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna wycieczka i piękna letnia rezydencja. Kolor sukienki niezwykle elegancki i bardzo twarzowy, a naszyjnik dopełnia całości stylizacji. Jak zawsze bardzo mi się podoba. Magdalena.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc