niedziela, 6 lipca 2014

Janowiec nad Wisłą


Janowiec położony jest na skraju Małopolskiego Przełomu Wisły oraz trójkąta turystycznego: Puławy – Kazimierz Dolny – Nałęczów. Miejscowość  znajduje się w granicach Kazimierskiego Parku Krajobrazowego i połączona jest przeprawą promową z Kazimierzem Dolnym. Największą ozdobą Janowca jest okazały i pięknie położony renesansowy zamek.


Malownicze ruiny janowieckiego zamku z charakterystycznymi pasami na budynku bramnym, stoją na szczycie wysokiej skarpy nad Wisłą. Ich powierzchnia zajmuje 732 m². Z trzech stron otacza je naturalny wąwóz i stromizna. Dostęp jest tylko od wschodu, gdzie wzniesiono niegdyś Wielką Basteję i wykopano fosę.


Zamek w Janowcu wzniesiono w latach 1508 – 1526 staraniem Mikołaja Firleja, hetmana wielkiego koronnego. Początkowo pełnił funkcję obronną jednak z czasem zaczął tracić znaczenie militarne. Rozbudowywany do XVIII wieku, stał się okazałą siedzibą rodów magnackich: Firlejów, Tarłów i Lubomirskich ...


Zamek w Janowcu prezentuje zbiory z dziedziny historii, sztuki, etnografii i archeologii. Na zamku znajduje się najmniejszy hotel w Polsce. Ma zaledwie jeden dwuosobowy pokój - raczej dla osób nie bojących się duchów :) W czasie pełni Księżyca po zamku przechadza się Czarna Dama :)

     
Nieopodal zamku, na terenie parku, znajduje się XVIII – wieczny dworek szlachecki, należący kiedyś do rodziny Zembrzuskich. Jego wnętrza wypełniają zabytkowe meble, tkaniny, zbiory malarstwa, fotografie, pamiątki rodzinne oraz drobne sprzęty codziennego użytku - film


Tutaj też można zatrzymać się na nocleg. Do dyspozycji gości jest sześć przytulnych pokoi dwuosobowych na poddaszu, z pięknym widokiem na park i Dolinę Wisły. Na terenie otaczającym dwór zgromadzono również inne przykłady typowej architektury wiejskiej, jak  stodoła, lamus czy spichlerz - gdzie znajduje się wystawa etnograficzna.


kardigan - Orsay
bluzka - Greenpoint
spódnica - DIY
torebka - Franco Bellucci

buty - CCC
biżuteria - Apart, DIY
okulary - Ray Ban

25 komentarzy:

  1. Piekny zestaw na cudowna wycieczke!! Cudowne ruiny i holelik!! Bardzo mi sie podoba i wycieczka i Twoj piekny ubior, wspaniala spodnica i szpilki...jedynie co mnie sie nie podoba...to ta czarna Dama straszaca turystow!! Pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna wycieczka, ciekawe zabytki i piękny kolorystycznie zestaw. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwa perełka, ty zresztą też:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaraz zajrze na mapę gdzie dokładnie jest położony :) natomiast pozachwycam sie Twoja stylizacja . Zieleń i bez to świetne połączenie ! Pięknie wyglądasz !

    OdpowiedzUsuń
  5. Zestaw śliczny, pasujący do krajobrazu. Choć już kilkanaście razy byłam w Kazimierzu, tak do Janowca nie zajrzałam ani razu. Trochę szkoda, bo z tego, co widzę tam jest bardzo ładnie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. piékne zdjecia, sliczna kolorystyka Twojego looku

    www.thegrisgirl.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękna okolica!!! Może uda mi się w tym roku ją zwiedzić! Co roku jestem pod wschodnią granicą u rodziny męża:)
    Jolu idealnie się wpasowałaś w klimat tego dworku i zamku... Kobieco, stylowo...pięknie wyglądasz!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze; o tym hoteliku to nie wiedziałem a byłem tam parę tygodni temu. Ze swojej strony dodałbym;że zamek posiada piękną kolekcję porcelany; a sam-mimo rozlicznych remontów ma bardzo dużo ganków i krużganków z przepięknymi widokami na okolicę. Warto wspomnieć też o zachowanej zamkowej toalecie; znajdującej się na wyższym piętrze.
    Sam skansen pięknie prezentuje kulturę Powiśla któa jest mi bardzo bliska;bo sam "po mieczu" stamtąd pochodzę..
    Tylko kurcze Jolu czemu nie chwalisz się swoją stylizacją?Jest bardzo fajna zwłaszcza spódniczka i sandałki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Znam i bardzo lubię to miejsce. Teraz mniej, ale dawniej często tam jeździłam. Ładny zestaw i kolory. Pozdrawiam - Ula :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny, kobiecy zestaw. Byłam parę lat temu w pobliżu Janowca, samego zamku nie zwiedzałam...szkoda, bo jest piękny. Piękne zdjęcia, pozdrawiam Jolu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. no proszę , ile fajnych miejsc mamy! ten hotel z jednym pokojem mnie rozbawił! a takie dworki uwielbiam :)
    Jolu ślicznie wyglądasz i fantastyczna masz tą spódniczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne widoki i przepiękna Ty... Wszystko na swoim miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jolu, widoki jak zwykle cudowne, a Ty na tle tego dworku po prostu ,,kwitniesz''. Bardzo ładnie Ci w tej typowo wiosennej spódniczce, zwłaszcza na tle soczystej zieleni. Pozdrawiam Cię bardzo gorąco i dziękuję za odwiedziny u mnie;) Buziaki;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam te wycieczki z Tobą, bo odkrywasz przede mną zakątki, których nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniałe zdjęcia, super wycieczka :) Pięknie wyglądałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jolu ale malownicza okolica i przeurocza Twoja kreacja (zielony akcent na tle zielonej natury - bardzo fajny pomysl) Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  17. Jolu jaka malownicza okolica i przeurocza kreacja. Zielony akcent w stroju na tle zieleni natury - swietny pomysl i swietne zestawienie. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo podoba mi sie i Twoja kreacja i ten renesansowy zamek. Z checia wybralambym sie na wakacje w takie miejsce. Troche przypomina mi sie film z Panem Samochodzikiem i Templariuszami (choc to nie ta sama okolica).

    OdpowiedzUsuń
  19. świetne miejsce do zdjęć a ty wyglądasz super

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne zdjęcia, cudowne zabytki i kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jolu, niezwykłe miejsce. Pięknie wyglądasz, klasyka, elegancja w każdej sytuacji. Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajnie Jolu łączysz zwiedzanie pięknych miejsc z pokazaniem tego co masz na sobie, ciekawie się ogląda zdjęcia i czyta... tego typu miejsca zawsze mnie zachwycają, ich przeszłość jest interesująca..a Tobie pięknie jest w zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jolu świetny letni zestaw, chociaż brakuje mi zbliżeń na buty, torebkę, biżuterię ale spódnica jest piękna. Janowiec znam bo to 12 km od mojego miasta, zresztą też wrzucałam stylizacje w tym miejscu, ale wczesną wiosną, mniej się rozpisałam o miejscu - bo dla mnie takie oczywiste, Zamek w Janowcu nad Wisłą...
    Twoje zdjęcia piękne, ukazujące urodę tego zamku, a raczej ruin, ale tak, na pierwszym piętrze zamku jest co zobaczyć....można też coś zjeść i wypić kawę, bo na dziedzińcu jest kawiarnia

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję Kochani :)

    Masz rację Marzenko, zawsze zapominam o zbliżeniach na dodatki. Muszę nad tym popracować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc