piątek, 23 maja 2014

Zalew Nowohucki w Krakowie

Zalew Nowohucki – sztuczny zbiornik wodny oraz otaczający go park  znajdują  się w dzielnicy Bieńczyce. Park i zalew, oddano do użytku w 1957 roku, jako jeden z obiektów rekreacyjnych Nowej Huty. Zbudowano je na obszarze dwukilometrowej zielonej strefy ochronnej, oddzielającej kombinat metalurgiczny od osiedli mieszkaniowych Nowej Huty. Park i zalew zajmują obszar około 17 ha, w tym powierzchnia samego akwenu to ponad 7 ha.





Na wschód od Zalewu, po drugiej stronie rzeczki Dłubni (zasilającej zalew) znajdują się zabudowania dawnej wsi Krzesławice, w tym kilka starych zabytkowych chałup oraz dworek Jana Matejki i drewniany kościół pw. św. Jana Chrzciciela

21 komentarzy:

  1. Zestaw fantastyczny, piękny kolor bluzki, a zalew znam:):), chociaż sto lat nie byłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A wiesz, że mi również marzy się wyjazd na jeden dzień :) Chyba wygrają Pieniny...wzdłuż spływu Dunajcem jest jest piękny szlak rowerowy, są ciekawe szlaki górskie. Do Krakowa również lubię wpadać na jeden dzień. Na szczęście 20 min.rowerem od mojego domu są piękne miejsca rekreacyjne i często to wykorzystuję. Ale się rozpisałam..... Pozdrawiam Cię Jolu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolu w kobalcie Ci ślicznie. Mój ulubiony kolor, jak wiesz... Pięknie wyglądasz na zdjęciach, a miejsce zachęca do odpoczynku. My też mamy plany spędzić ciekawie weekend. Mam nadzieję, że burze nam nie przeszkodzą. Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bluzeczka w kolorze chabru jest piękna Jolu. Jak zauważyłam, masz wyjątkową urodę i pięknie wyglądasz w każdym stroju o różnym kolorze. A najładniej wyglądasz w groszkach;) Nie oceniam już tych pięknych widoków, które przyciągają wzrok. Są fantastyczne. Ale oceniam Ciebie. W każdym stroju wyglądasz rewelacyjnie! Po prostu masz wyczucie smaku. Pozdrawiam Cię gorąco i bardzo dziękuję za miłe komentarze, które zostawiasz na wszystkich moich blogach;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jolu do tej naturalnej zieleni, która jest Twoim tłem pięknie dobrałaś kobaltową bluzkę. Zazdroszczę Ci, że tak sobie siedzisz w pięknym plenerze. Ale mam nadzieję również sympatycznie spędzić weekend na łonie natury. Życzę Ci miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak fajnie, że wrociłas po przerwie. I to w nowej odsłonie: na łonie natury i bardzo seksy. Super. Figury i seksapilu powinna Ci pozazdroscic nie jedna 20-sto latka. Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  7. Jolu, wyglądasz przepięknie, tak świeżo, kobieco, uroczo i seksownie. Bardzo Ci pasuje kolor szafirowy, naprawdę, prześlicznie! Ja stara Krakowianka nie podejrzewałam, że tak u nas pięknie, nie byłam tam nigdy...
    Zapraszam na Zakrzówek, tu też można zrobić piękne zdjęcia w plenerze.
    Jestem w każdym razie pod ogromnym wrażeniem Twojej stylizacji, Twojej urody i pięknej figury, dla Stylistki to nieodzowne atrybuty!
    Pozdrawiam Cię serdecznie. Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor bluzeczki cudowny;ale...i tak tip top tego posta to zdjęcie przy drzewie. Wyglądasz niesamowicie ;-). Po prostu sam wdzięk i klasa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale z Ciebie modelka Jolu, powinnaś po najwspanialszych wybiegach chodzić!

    OdpowiedzUsuń
  10. Za zdjęcie z drzewem +10 pobudza wyobraźnie :))) serdeczie pozdrawiam
    Czekamy na nowe pomysły

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawie Cie nie poznałam w rozwianym włosie i odsłonietym czołem ....
    Ładnie , luźno i wakacyjnej wręcz !

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie ładne zdjęcia i piękne miejsce na odpoczynek. Niestety, mój weekend jest bardzo pracowity :) Muszę nadrobić zaległości. Czasami mam wrażenie, że doba się skurczyła. Mam jednak nadzieję, że w końcu to minie i wyjadę na zasłużony urlop. Pozdrawiam i życzę miłego odpoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja tez Cie nie poznałam, myślałam, że to jakaś Twoja znajoma; ślicznie wyglądasz!

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam i bardzo lubię :) Piękne fotki. Pozdrawiam i życzę miłego odpoczynku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie wyglądasz na tych zdjęciach i widoki też bardzo ładne. Pozdrawiam - Ula :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochani, dziękuję za miłe komentarze i serdecznie Was pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja jakoś w ostatni weekend nie wypoczęłam w ogóle, więc chętnie bym się przysiadła do Ciebie na tej ławeczce.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne zdjęcia, ja ostatnio nie mogę wypocząć, nawet w weekendy mi się to nie udaje, zawsze jakieś dodatkowe obowiązki o których tu, na blogu nie będę pisać...pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie czerwiec zapowiada się bardzo pracowicie. Tak więc chociaż teraz pod koniec tych pięknych dni majowych odpocznę sobie, aby mieć siłę zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Dziękuję Dziewczyny za miłe komentarze i serdecznie Was pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pani Jolanto, piękne zdjęcia i piękne miejsce na odpoczynek. Pozdrawiam serdecznie - Magdalena.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pani Magdaleno, dziękuję za miły komentarz i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc