poniedziałek, 26 maja 2014

Ogród Botaniczny w Krakowie


Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, powstał w 1783 roku z inicjatywy Komisji Edukacji Narodowej, jako zakład pomocniczy katedry chemii i historii naturalnej. Jest najstarszym ogrodem botanicznym w Polsce. Od ponad dwustu lat odgrywa dużą jako miejsce badań, rozwoju nauki i kultury, inspiracji artystycznych oraz "żywe muzeum" flory świata. Co roku odwiedza go tysiące osób. Swą obecną powierzchnię około 9,6 ha uzyskał w latach pięćdziesiątych XX wieku.








Jednym z najciekawszych krakowskich festiwali jest Święto Ogrodów. 30 maja otworzą swoje podwoje najpiękniejsze zakątki Krakowa i okolic. Święto Ogrodów to jedyna w roku okazja, by oprócz znanych powszechnie ogrodów zobaczyć te zazwyczaj niedostępne: ogrody królewskie czy prywatne. Odbywają się tam różne imprezy plenerowe: koncerty, pikniki rodzinne, wernisaże, prezentacje sztuki ogrodowej, prelekcje. Uroczyste otwarcie nastąpi o godz. 18.00 w Ogrodzie Botanicznym UJ i będzie połączone z promocją 12go zeszytu "Parki Krakowa" – o krakowskich Błoniach, prezentacją instalacji florystycznych przygotowanych przez Klub Florystyczny Towarzystwa Ogrodniczego, koncertem Janusza Gajca na fletni Pana. Pełen program Święta Ogrodów znajduje się na stronie  www.swietoogrodow.pl
 

20 komentarzy:

  1. Ciekawie wyglądasz, sukienka i buty tworzą zgrabny duet...niebieski mój ulubiony :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Na zdjęciu nr.4 cudnie wyglądasz...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, cudowne widoki i pięknie się w nie wkomponowałaś. A na zdjęciu, o którym pisze Bastamb, wyglądasz jak ozdobna figura ogrodowa. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jolu, ja już sama nie wiem, co mam podziwiać? Czy ogród botaniczny, czy Ciebie, a raczej Twój ubiór, który chyba zawsze dobierasz do miejsca, w którym się znajdujesz? A więc, podziwiam jedno i drugie. Ogród przepiękny, fotki cudowne - a Ty jak zwykle pięknie wyglądasz! Mało tego; coraz piękniej! Przyznaj się, czy Twój ubiór był celowo dopasowany do widoków ogrodu, czy to czysty przypadek? Może moje pytanie jest zbyt intymne, więc jeśli tak samo uważasz, to po prostu zignoruj je. Tak czy inaczej fantastycznie wkomponowałaś swój ubiór w widoki botanicznego ogrodu.Pozdrawiam Cię cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję się :) troszkę dopasowuję strój do krajobrazu :) Dziękuję Małgosiu za miłe słowa. Sprawiłaś mi wielka przyjemność. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Jolu wydawało mi się, że już zostawiłam komentarz... Sukienka jest śliczna, na tle ogrodu pięknie się prezentujesz. Zdjęcie nr 4 - cudne! A miejsce urokliwe, bardzo... Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie! Podobnie jak Margit, nie wiem co podziwiać - czy ogród czy Ciebie :) Zdjęcia wyglądają na przemyślane i pięknie skomponowane. Całość, czyli Ty i ogród pasujecie do siebie idealnie. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam - Ula :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wyglądasz. Subtelnie :) Świetnie wpasowałaś się w tło cudnego ogrodu. Podziwiam Twoją śliczną sukienkę i fantastyczne buciki. Bardzo mi się podoba wszystko co mogłam zobaczyć i podziwiać. Serdecznie Cię Jolu pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jolu, ogród znam bardzo dobrze, dawniej, przed laty mieszkałam w tamtej okolicy i często chodziłam z dziećmi - jest piękny!
    Ale ogród to nic w porównaniu z Tobą i Twoją kreacją. Wyglądasz zjawiskowo!.
    Pozdrawiam cieplutko! Ania

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie Jolu wyglądasz. Wpasowałaś się sukieneczką w otoczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Znam, podziwiam i często tu przychodzę posiedzieć sobie z książką na ławeczce. Pięknie pokazałaś ten Ogród. A co do stylizacji, przyłączam się do wszystkich wcześniejszych komentarzy. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Dziewczyny :) Jesteście Kochane :)

      Usuń
  11. Świetna sukienka ! Taka inna wróciłaś po przerwie .... Odmieniona , bardziej spontaniczna , radosna .... Fajnie !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Zdjęcia przed przeprowadzką, przy ścianie, robione były ze statywu, przy pomocy samowyzwalacza. Może dlatego :)

      Usuń
  12. Sliczne zdjęcia (taka soczysta zielen). A Twoje kreacja super. Ostatnio oglądam taki program "Krolowe shopingu" chodzi o dobranie kreacji pod zadany temat, ktora zmiesci się w okreslonej kwocie. Ostatnio tematem był własnie elegancki piknik w parku. Ty byłabys w tej kreacji zwyciężczynią takiej edycji; Pozdrawiam Beata
    PS Dzięki za informację o komentarzach, wrociłam do starych ustawien, bo problem najprawdopodobniej wynikał z tego, że troche za dużo grzebalam. Jeżeli nie znajdziesz Twoich starych komentarzy u mnie, nie martw się ja je na spokojnie powrzucam (bo mam zapisane), a poki co chciałam tylko uregulowac problem; Pozdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne miejsce :) A Ty masz piękną sukienkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne miejsce, w ktory Ty prezentujesz sie jak nabardziej elegancko i szykownie!! Pozdrawiam serdecznie:):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Dziewczyny i serdecznie Was pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam ogrody i takie widoki Jolu. Prześliczna sukienka, wyglądasz w niej przepięknie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc