sobota, 30 listopada 2013

Wieczorny spacer po lubelskiej Starówce


Lublin jest jednym z najstarszych miejsc osadnictwa w Polsce. Lubelscy archeolodzy odkryli na Sławinie cmentarzyska z monumentalnymi grobowcami sprzed 5 tysięcy lat. Początki osadnictwa na terenie miasta sięgają VI w. (osada na wzgórzu Czwartek, która potem rozprzestrzeniła się na sąsiednie wzgórza). Obecnie na Wzgórzu Czwartek wznosi się kościół pw. św. Mikołaja,  przypuszczalnie wybudowany w X wieku z fundacji Mieszka I, w miejscu dawnej pogańskiej świątyni. Z tego okresu pochodzi drewniana budowla obronna na Wzgórzu Zamkowym, która w XII wieku zyskała miano kasztelanii. Pierwsze wzmianki o Lublinie pochodzą z 1198 roku.






12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. To jest imitacja futerka jakiegoś zwierzaka w cętki - może lamparta, a może ocelota :)

      Usuń
  2. piekna kobieca stylizacja a Lublin noca uroczy.. :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem tak-może i Lublin nocą jest ładny;ale Ty jesteś od niego zdecydowanie piękniejsza ;-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie, ja tylko raz byłam w życiu w Lublinie i to przejazdem. Muszę się kiedyś wybrać na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieknie wygladasz! Jolu piekny jest twoj Lublin noca :)zjecia niesamowite a wejcie do kawiarenki bajeczne :) pozdrawiam pieknej soboty zycze xxx

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam więc chętnie z Tobą pooglądałam...śliczne zdjęcia Jolu i Ty w tym futerku ślicznie wyglądasz...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie wyglądasz w tej kurteczce:))zdjęcia bardzo ładne:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Jolu, przede wszystkim wyglądasz pięknie w kociej kurteczce. Lublin nocą - cudny. Byłam tylko przejazdem. Może uda mi się kiedyś zawitać na dłużej, bo widzę, że warto. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tam pięknie! :) I Ty też Jolu pięknie wyglądasz. :) Cudna ta kurteczka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie była w Lublinie, ale po starówce widzę, że ładne miasto... a Ty oczywiście z klasą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochani, dziękuję za miłe komentarze i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc