poniedziałek, 22 lipca 2013

Czerwone Wierchy


Pasja to jedna z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka. Warto mieć jakieś zainteresowania, nie ma wtedy czasu na smutki czy choroby. Jedną z moich pasji jest chodzenie po górach – szczególną miłością darzę Tatry. Jest w nich coś co mnie fascynuje. Zapominam tam o wszystkich problemach. Obcując z górską przyrodą czuję się naprawdę szczęśliwa ...


Czasami wspinając się myślę sobie – po co się tak męczę?  Męczę się dla widoku, który zobaczę ze szczytu, dla ciszy oraz radości z pokonania własnej słabości ... 


Będąc kiedyś w pustelni św. Brata Alberta  na Kalatówkach,  przeczytałam piękne słowa:

„Góry oczyszczają i wymagają oczyszczenia, oczyszczają z pychy.

Góry oczyszczają z egoizmu i samolubstwa.
Góry stanowią wspaniały teren zdobywania ...




Góry uczą szukania. I uczą cierpliwości, wierności w szukaniu.
Oczyszczają z egoizmu, gdy trzeba się dzielić kawałkiem chleba czy kostką cukru, lub gdy trzeba rezygnować z własnych planów, by ratować drugiego często nieznanego człowieka ...



Człowiekiem gór nie jest ten, który umie i lubi chodzić po górach, ale ten, który górami potrafi żyć w dolinach, gdy człowiek czuje się jak karzeł wobec ogromu gór i gdy poznając samego siebie, swoje wnętrze, swoje możliwości, swoją niewystarczalność, zdobywa krok za krokiem jedną z najcenniejszych cech ludzkich – pokorę, która zdobyta w górach, potem owocuje w dolinach ...



Właśnie wtedy, kiedy na pytanie, po co chodzisz po górach, jesteś zakłopotany i nie wiesz co odpowiedzieć, to właśnie wtedy dajesz dowód, że szukasz nieznanego”.



14 komentarzy:

  1. Wow! Znane widoki, jak ja tęsknię za górami ale ostatnio jakoś nie składa się i chyba juz bym nie dała rady, tylko dolinki ha!ha!...pozdrawiam i miłego wypoczynku Jolu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne zdjęcia:))Pozdrawiam i udanego wypoczynku życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super fotki. Ja byłam niedzielę górach i do dzisiaj wszystko mnie boli. Miłego wypoczynku, Jolu:)
    Pozdrawiam cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam tam kiedyś bardzo dawno.Miło, że przypomniałaś te widoki.Życzę Ci udanego urlopu i serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam Tatry, piękne widoki, jest czego zazdrościć:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super fotki i zachwycające widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia i zachwycające widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne widoki...ja tez lubie wspinac sie na moja gorke Litermont, ktora pokazywalam w majowym poscie KOLOROWA TECZA....masz racje Jolu, warto sie wspinac...dla takich WIDOKOW!!! Pozdrawiam goraco!!

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja Ci odpowiem tak:
    "Ludzie dzielą się na tych którzy kochają chodzić po górach
    i na tych;
    którzy nigdy tego nie zrozumieją."
    Będąc w Nich nic nie jest ważne; świat trosk i codziennych zmartwień nie liczy się;jesteś Ty i One.Majestatyczne; czułe ale i groźne. Jeżeli podchodzisz do Nich z szacunkiem i rozwagą-odpłacą Ci ukojeniem serca i duszy; pomogą docenić majestat Najwyższego. Podobnie zresztą jak On wymagając pokory i rozwagi. Jeżeli zaś brawurujesz-szybko zsyłają srogą karę.
    No i mi Góry dały Żonę..:-).

    OdpowiedzUsuń
  10. Ponad 2 lata nie byłam w górach już i zatesknilam za nimi. Krajobrazy są tam cudne, w szczególności doliny zawsze bardzo lubiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Walking through the mountains is also my passion. In the mountains and in the forests it is where I feel happy, free and peaceful. I like fashion, I am passionate discover trends and patterns, but hiking is my real vital need. I like to share with you these two passions: fashion and hiking.

    OdpowiedzUsuń
  12. Warto się wspinać dla tak pięknych widoków :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że do mnie zaglądacie i zostawiacie komentarze i opinie. Czytam je zawsze i zawsze zaglądam do Autora komentarza, przy okazji dzieląc się swoimi uwagami. Miło mi, że dodajecie mnie do obserwowanych i piszecie sympatyczne e-maile, za co również serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Jolanta Strażyc